וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת העבודה תדון בהצטרפות לממשלת נתניהו

18.3.2009 / 22:06

ועידת המפלגה תכונס בעקבות קריאת ברק לחבריו "לשקול בכובד ראש" כניסה לקואליציה. לדבריו, "רוב בוחרינו רוצים אותנו בהנהגה"

ועידת מפלגת העבודה תתכנס ביום שלישי הבא ותקיים הצבעה חשאית על הצטרפות לממשלתו של בנימין נתניהו. כך החליט אמש(רביעי) מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל. המזכ"ל גם הודיע כי סיעת העבודה תתכנס ביום שישי הקרוב בבית המפלגה בתל אביב.

יו"ר המפלגה אהוד ברק הודיע מוקדם יותר כי הוא יביא את סוגיית הצטרפות המפלגה לממשלה לדיון במוסדות המפלגה, אם דרישותיה היסודיות של מפלגת העבודה ייענו. ברק אמר את הדברים בעקבות דבריו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שקרא היום למפלגת העבודה להצטרף לממשלה בראשותו.

לדברי ברק, "טובת המדינה לאור האתגרים הניצבים בפניה בתחומים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים, מחייבת את מפלגת העבודה לשקול זאת בכובד ראש ולקבל הכרעה במוסדות המפלגה. כולנו שליחים של המפלגה ואף אחד איננו עומד מעליה. רוב אזרחי המדינה ורוב בוחרי העבודה רוצים לראות את המפלגה שותפה להנהגה".

בתוך כך, במפלגת העבודה התעמתו היום על רקע דבריו של נתניהו. שר החקלאות שלום שמחון עורר זעם במפלגה לאחר שקרא לבחון ברצינות את דבריו של נתניהו.

שמחון אמר בכנס של מועצת מחוז המושבים כי "בשעות האחרונות, הפכה הצעת הליכוד מהצעה וירטואלית להצעה ממשית ורצינית. עד עכשיו הוויכוח היה מיותר, משום שלא היתה הצעה רצינית. כעת חייבים לדון בה. אי אפשר להתעלם מאחריות שיש לנו, אני מודע להיבטים ההיבטיים הבעייתיים של ישיבה בממשלה עם ליברמן, אבל יש להביא את הדיון למרכז המפלגה".

מנכ"ל תנועת המושבים איתן בן דוד אמר בכנס שהאחריות מחייבת את מפלגת העבודה להצטרף לממשלת אחדות. מהצד השני, נשמעים במפלגה קולות הממשיכים להביע התנגדות נחרצת להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, אמר כי "כניסה לממשלה היא סוף דרכה של מפלגת העבודה. ננהל קרב על הבית".

כבל הוסיף כי "ברק הודיע לי לפני שעה קלה שאין מגעים, ייתכן שיש ואינני יודע עליהם". ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "חברי העבודה אינם זקוקים לליטופים ולמחמאות של נתניהו ואף לא להכשר של הרב אביגדור ליברמן. דברי נתניהו נועדו להכשיר באופן שקוף כניסה לקואליציה עם הממשלה הגרועה בתולדות המדינה. לחברי העבודה יש עמוד שדרה ועולם ערכים הפוך לזה של נתניהו-ליברמן".

"נתניהו ממשיך להטעות את הציבור"

ח"כ אופיר פינס אמר כי "נתניהו ממשיך להטעות את הציבור. הוא לא מקים ממשלת אחדות, אלא ממשלת ימין צרה, ורוצה להפוך אותה לממשלת ימין רחבה שמפלגת העבודה משמשת בה עלה תאנה. זאת, על פי המסורת הפסולה בה העבודה הצטרפה לממשלות ימין ושילמה את מלוא המחיר".

לדברי פינס, "מפלגת העבודה הפסידה את הבחירות, וכשמפסידים בחירות משרתים את הציבור מספסלי האופוזיציה. זה מה שנתניהו עשה כשהפסיד ומשם הוא חוזר כמיועד לראש הממשלה וזה מה שהעבודה מתכוונת לעשות עכשיו". פינס הוסיף: "אני משוכנע שאם העבודה תיכנס לממשלה זה יהיה סופה. אני בטוח שרוב חברי מפלגת העבודה לא ירצו בקבורתה, אלא ירצו לשקם אותה ולהחזירה לימיה הגדולים".

נתניהו קרא מוקדם יותר היום לעבודה להצטרף לממשלת אחדות לאומית בראשותו, במקביל למאמצים שעדיין מנהל הליכוד עם קדימה. לדברי נתניהו, "במפלגת העבודה מצויים כוחות מצוינים ועתירי ניסיון שיכולים לתרום רבות בביטחון, בתהליכים מדיניים, בכלכלה ובחברה. שילובם בממשלה יחזק מאוד את הנהגת המדינה בעת הזו ויסייע רבות למדינת ישראל להתמודד בהצלחה עם האתגרים הגדולים העומדים בפניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully