וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשות משחררת אסירים כדי שיעצרו בישראל"

אופק עיני

18.3.2009 / 14:51

לטענת חמאס, הרשות משחררת ממעצר את פעיליו על מנת לסייע לישראל לעצרם. בשבוע האחרון, שחררה הרשות 45 אנשי חמאס

מנגנוני הביטחון הפלסטינים משחררים אסירי חמאס על מנת שישראל תעצור אותם מחדש. כך טוען היום (רביעי) ארגון חמאס בגדה המערבית. בהודעה שפרסם הארגון נכתב כי "מנגנוני הביטחון מבצעים פשעים ועינויים חדשים נגד החטופים בידיהם (פעילי חמאס - א.ע), באמצעות מצוד של כוחות הכיבוש אחר כל מי שמשוחרר מבתי הכלא".

בחמאס מאשימים כי "בניגוד לשקרים המפורסמים בהודעות שמפרסמים מנגנוני הביטחון וממשלת פיאד, העובדה שכוחות הכיבוש עוצרים את האסירים ששוחררו , מוכיחה כי מנגנוני הביטחון מקבלים את הוראותיהם מטעם הכיבוש".

כוחות צה"ל עצרו הלילה בחברון את אסלאם אבו-רג'ב, את מרואן אלרג'בי ואת ד"ר אמג'ד אלחמורי, שלושה פעילי חמאס. מעצרים אלו הם חלק משורת מעצרים של פעילי חמאס שמבצע צה"ל בימים האחרונים ברחבי הגדה המערבית, שמעוררת את זעמם של פעילי חמאס לא רק על ישראל, אלא גם על הרשות הפלסטינית.

אלחמורי הוא רופא שהיה מועמד חמאס בבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית, והיה עצור בידי מנגנוני הביטחון של הרשות למעלה משישה חודשים. על פי טענות חמאס, סבל אלחמורי בתקופת מעצרו מהתעללויות מצד המנגנונים, שהובילו לשיתוק באחת מידיו. כמו חמורי, עשרות אסירים מחמאס נעצרו בימים האחרונים לאחר ששוחררו על ידי מנגנוני הרשות.

"להפסיק את השתיקה הצורמת"

כזכור, לאחר השתלטות חמאס על רצועת עזה החלו מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה המערבית, הנאמנים ליו"ר הרשות אבו מאזן, לעצור מאות פעילי חמאס ברחבי הגדה. פעילי חמאס רבים העידו על היד הקשה שמפעילים המנגנונים כנגד פעילי חמאס, והארגון תיאר את פעילותה של הרשות בהנהגת אבו מאזן כ"פשע וניסיון עקירה מהשורש של נוכחות הארגון". בחמאס טענו עוד כי הרשות הפלסטינית מנסה "לחסל את חמאס בגדה".

בשבוע האחרון, שחררו מנגנוני הביטחון בגדה 45 אנשי חמאס ממעצר. לדברי הרשות, השחרור בוצע כמחווה של רצון טוב מצד אבו מאזן על רקע שיחות הפיוס בין הפלגים הפלסטינים שנערכות בקהיר. אולם, בחמאס טוענים כי השחרורים הללו אינם לטובת פעילי התנועה, אלא כנגדם, כחלק ממזימה של אנשיו של אבו מאזן ושל ישראל להעביר את עצורי חמאס מכלא הרשות לכלא בישראל.

"תנועת חמאס קוראת לנוגעים בדבר ולראשי הפלגים כולם להפסיק עם שתיקתם הצורמת, ולהעיר על הפשע הלאומי שמבצעים מנגנוני הביטחון מזה תקופה ארוכה", כך בהודעה שפירסם הארגון. "העצורים שהרשות שיחררה בצל המשא ומתן בקהיר מצאו עצמם במעצר ישראלי בתוך פחות מ-48 שעות", טוענים, ומבהירים כי "בין אם מדובר בתיאום מראש ובין אם לא, מה שמשנה הוא התוצאה של שחרור האסירים על ידי הרשות בפועל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל אינו נוהג להתייחס לדפוסי פעולה כאלו ואחרים. אין בתגובה זו כדי לאשר או להכחיש את האמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully