וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת אולמרט: שרים ידונו בתנאי האסירים

18.3.2009 / 13:07

ועדת השרים שמינה רה"מ לבדיקת החמרת תנאי כליאתם של אסירי חמאס תתכנס היום ב-16:00 ותגיש את המלצותיה עד יום ראשון הקרוב

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ועדת השרים שמינה ראש הממשלה אהוד אולמרט לבדיקת האפשרות להחמיר בתנאי כליאתם של אסירי החמאס בישראל תתכנס היום (רביעי) בשעה 16:00. בראשות הוועדה יעמוד שר המשפטים דניאל פרידמן והיא אמורה להגיש את המלצותיה לראש הממשלה עד יום ראשון הקרוב. אולמרט החליט על הקמת הוועדה לאחר כישלון השיחות לשחרורו של החייל השבוי גלעד שליט.

בראיון לקול ישראל, אמר היום השר פרידמן כי "המסע הציבורי לשחרור שליט הקשיח את עמדות חמאס והביע הסתייגות מהשתתפות שרי ממשלה בהפגנות כאלה". עם זאת, אמר, כי הפגנתה של משפחת שליט היא לגיטימית.

לקראת כינוסה של הוועדה, הציג הבוקר הפורום המשפטי למען ארץ ישראל נוסח משלו להצעת חוק להשוואת תנאי כליאתם של אסירי חמאס בישראל לאלה שבהם מוחזק שליט. על פי ההצעה, אסירים שיוגדרו על ידי ראש השב"כ כאסירים שעבורם נחטף אזרח או חייל, לא יקבלו שום זכויות מעבר לאלה הבסיסיות שנדרשות לבריאותם: מזון, שתייה, ביגוד ולינה. כל זכות אחרת – כמו לימודים, שירותי קנטינה, השתתפות בפעילות ספורט – תישלל מהם.

הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל פנה היום לשר המשפטים דניאל פרידמן וליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בעקבות ההחלטה להקים את הוועדה. הוועד מבהיר במכתבו, כי מדובר במדיניות המהווה ענישה קולקטיבית פסולה ובלתי חוקית, ודורש כי יצאו הנחיות מפורשות, אשר מונעות שימוש כלשהו בעצירים כקלפי מיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully