וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות חדשות בהגדרות הזכאות לדמי אבטלה

אופק עיני

18.3.2009 / 10:49

במסגרת ההקלות, יקבל דמי אבטלה כל מי שעבד ב-9 מ-18 החודשים האחרונים. "על פי התחזית עד מאי יהיו 7.5% אבטלה"

המוסד לביטוח לאומי הודיע אתמול (שני) על הקלות חדשות בהגדרת הזכאות לדמי אבטלה. על פי ההודעה, מובטל שצבר תשעה חודשי עבודה ב-18 החודשים האחרונים יהיה זכאי לדמי אבטלה. זאת, לעומת ההסדר הנוכחי הקובע כי על מובטל לצבור שנת עבודה בטרם יקבל את דמי האבטלה.

לפני ארבעה חודשים הציגה מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני, תוכנית להקלה על מובטלים לקבל דמי אבטלה ולהאריך את משך הזכאות לקבלתם. לפי התוכנית שהוצעה, יהיה זכאי לדמי אבטלה גם מי שעבד רק חצי שנה במהלך השנה שקדמה לפיטוריו. כאמור, בסופו של המשא ומתן עם האוצר נקבעה תקופה של תשעה חודשי עבודה לצורך זכאות.

בעקבות מחלוקת בין המוסד לביטוח לאומי למשרד האוצר התעכבה ההחלטה על ההקלות, כאשר המוסד לביטוח לאומי דרש לעגן את ההחלטה בחוק, בעוד שבאוצר דרשו "הצהרת שעה" שניתן לבטל בקלות. חיים פיטוסי, דובר הביטוח הלאומי, מסר לוואלה! חדשות כי "שלשום נחתם לבסוף ההסכם עם האוצר. ההסכם ייושם רק כשיהיו 7.5% אבטלה. על פי התחזית זה יקרה כבר ברבעון הבא, בסביבות אפריל-מאי".

בפברואר 2009 היה גידול של כ-60% בדרישת התביעות לדמי אבטלה לעומת השנה שעברה, כאשר התקבלו בסניפי הביטוח הלאומי כ-20,000 תביעות חדשות. לפי ההערכות בביטוח הלאומי, מגמת העלייה בכמות התביעות לדמי אבטלה תימשך גם בחודש מרץ. להערכתו של פיטוסי, ההקלות החדשות יביאו לעלייה בכמות מקבלי דמי האבטלה.

שר הרווחה, יצחק הרצוג בירך על ההסכם ומסר כי "זוהי הבשורה הראשונה האמיתית לאזרחים רבים המצויים בעיצומו של נחשול האבטלה הגדול". עוד הוסיף הרצוג כי "ההתמודדות עם האבטלה חייבת להיות אתגר מרכזי בפתחה של הממשלה החדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully