וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצל: "מצטער על התנהגותי החולנית"

עידן דורנר

18.3.2009 / 16:47

היום נודע כי בתו של המפלצת האוסטרית נכחה בביהמ"ש בזמן שהושמעה עדותה המוקלטת, וראתה את אביה לראשונה מאז שיחרורה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יוזף פריצל, האוסטרי שכלא ואנס את בתו במרתף ביתו במשך 24 שנים, שינה היום (רביעי) את גרסתו. הוא הודה באשמת רצח אחד מילדיה בשל הזנחה ובאשמת השעבוד. בתחילת המשפט הודה פריצל באונס ובגילוי עריות, אך הכחיש את ההאשמות הרצח והשעבוד. משפטו של פריצל נכנס היום ליום השלישי. פסק הדין צפוי להינתן כבר מחר.

פריצל פנה לשופטים ולחבר המושבעים ואמר: "אני מודה בכל סעיפי האישום". כשנשאל מה גרם לו לשנות את הודאתו, השיב במלמול: "העדות של בתי בווידאו. אני מצטער על התנהגותי החולנית". הוא טען כי הצפייה בעדותה המוקלטת בת 11 השעות של בתו, גרמה לו להתמודד עם "ההתנהגות החולנית שלי ולהבין לראשונה כמה אכזר הייתי".

היום נחשף כי בתו של פריצל, אליזבת, בת ה-42, הובאה אתמול לבית המשפט וישבה באולם כדי לצפות בעדותה המוקלטת, שניתנה במרפאה הפסיכיאטרית בה מאושפזים ילדיה. אף נציג של התקשורת לא היה באולם באותה שעה. השניים התראו לראשונה מאז נחשפה הפרשה באפריל האחרון.

לטענת עורך דינו של פריצל, רודולף מאייר, "ייתכן שזה היה הקש ששבר את גב הגמל והוביל אותו להודות בכל סעיפי האישום".
לפי אחד הדיווחים, אליזבת כותבת ספר על חייה במרתף, המתבסס על היומן שניהלה בשבי, ורצתה לצפות בתגובת אביה לעדותה בעיניה שלה.

"לא חשבתי שהתינוק ימות"

השופטת אנדריאה הומר פנתה אל פריצל ושאלה אותו לגבי התינוק מייקל, שמת לאחר לידתו בשנת 1996, כתוצאה מהזנחה: "מדוע עשית את זה? למה לא עשית יותר עבור התינוק? האם לא הבנת שהוא חולה מאוד?". פריצל משך בכתפיו וענה: "התעלמתי ממה שקורה. חשבתי שהתינוק ישרוד. היה עליי להבין. אתמול הבנתי לראשונה עד כמה אכזרי הייתי כלפי אליזבת. מעולם לא הייתה לי כוונה להרוג את התינוק".

לפי עדות מומחה, הילד שמת מהזנחה יכול היה לשרוד לו נלקח לבית החולים ברגע שהתגלו אצלו קשיי הנשימה, לאחר לידתו. במקום זאת, פריצל אמר לבתו אליזבת, לפי עדותה: "מה שיהיה יהיה". הילד מת שלושה ימים לאחר מכן. לאחר מותו שרף פריצל את גופתו.

העונש המקסימלי לאישומים בהם הודה פריצל הוא מאסר עולם, אך לא מן הנמנע שפריצל החליט להודות בכל סעיפי האישום כצעד נואש של הרגע האחרון לקבל מאסר קצר יותר. לפי הדיווחים בתקשורת האוסטרית, עורך דינו של פריצל ינסה לשכנע את השופטים להעבירו לכלא אחר או לבית חולים פסיכיאטרי, כדי שיקבל תא משלו, מכיוון שהוא חושש שיותקף על ידי אסירים אחרים.

לאחר דבריו של פריצל, שמע בית המשפט עדות של פסיכיאטרית שראיינה אותו לאחר מעצרו. הפסיכיאטרית תמכה בטענתו של פריצל כי התנהגותו היא תולדה של ילדותו הקשה ויחסים הגרועים עם אימו. היא סיפרה כי אימו אילצה אותו להישאר במרתף לבדו כשהיה בן שבע, במהלך תקיפה אווירית במלחמת העולם השנייה. "הוא היה בחרדה ולא ידע מה הולך לקרות", סיפרה. הוא לא ידע האם ייצא משם אי פעם וחשש שימצא את גופת אימו.

מרתף האימים

היום אמורים המושבעים לשמוע פרטים על המרתף מתחת לביתו של פריצל, בו ביצע את מעשי הזוועה. פריצל ייאלץ להסביר כיצד הכניסה למרתף הוסתרה בצורה כזו, כך שגם המשטרה לא הצליחה למצוא אותה כשערכה חיפוש בבית. פריצל החזיק במרתף הנעול את בתו אליזבת ושלושה מילדיהם המשותפים. הכניסה למרתף הוסתרה מאחורי שמונה דלתות נעולות, מתוכן שלוש באמצעות מנעולים אלקטרוניים. הדלת האחרונה הוסתרה מאחורי מדפים שהוברגו לקיר. פריצל נאלץ להסיר אותם בכל פעם שרצה להיכנס ולאנוס את בתו.

הבית נבדק מספר פעמים על ידי מכבי האש, בהתאם לנהלים המקומיים, אך הכבאים מעולם לא הבחינו בדלת שמאחוריה הוסתרה אליזבת. כשהמשטרה ערכה חיפוש בבית לאחר שנחשפה הפרשה, היא נאלצה להוציא את פריצל מתא המעצר שלו, על מנת שיראה להם את פתח הכניסה. גם אז הם לא הצליחו לפתוח את הדלת מבלי שפריצל הקיש את הקוד הסודי בן שש הספרות בשלט רחוק מיוחד.

חבר המושבעים ישמע היום שורה של מומחים שיסבירו להם עד כמה מורכב היה מערך המנעולים בהם השתמש פריצל. כמו כן יעיד במשפט פסיכיאטר שבדק את פריצל ותיאר אותו כאדם בעל "הר געש של רגשות", וכאדם ש"נולד לאנוס".

אתמול התמקד המשפט בהמשך חקירת הנאשם ובהשמעת העדויות המוקלטות של קורבנותיו, שצולמו בווידאו על מנת לחסוך מהם את ההופעה בבית המשפט. בין היתר, הושמעה עדותה של בתו אליזבת. העדות חולקה למספר קטעים שיוקרנו במהלך המשפט.

שמונת המושבעים במשפט האזינו לעדות המצמררת של הבת אליזבת. העדות נקטעת מדי שעה, על מנת לאפשר ליושבי בית המשפט להתאושש מהדברים הקשים ששמעו. בין היתר היא העידה, כי אביה הכריח אותה להגשים את הפנטזיות המיניות שלו, לאחר שאילץ אותה לראות עימו סרטים פורנוגרפיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully