וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "חייבים לעזור לאובמה להצליח"

עידן דורנר

18.3.2009 / 10:28

נשיא ארה"ב היוצא נאם את נאומו הראשון מאז עזב את תפקידו, ודאג לפרגן ליורשו: "הוא זוכה למספיק ביקורת ולכן מגיע לו שאשתוק"

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש נשא את נאומו הפומבי הראשון מאז שסיים את תפקידו בינואר האחרון, ואמר כי הוא רוצה שהנשיא ברק אובמה יצליח, וכי "חיוני" לתמוך במנהיג החדש. הוא סירב להעביר ביקורת על ממשל אובמה משום ש"הוא זוכה למסיפק ביקורת ולכן מגיע לו שאשתוק". בוש אמר את הדברים בארוע סגור לאנשי עסקים בקליארי שבקנדה.

רק לפני מספר ימים אמר סגנו של בוש לשעבר דיק צ'ייני כי פעולותיו של אובמה מסכנות את אמריקה. אך לטענת בוש עצמו, "אני אוהב את ארצי הרבה יותר מהפוליטיקה, ואני חושב שחיוני שיעזרו לו בתפקיד". הוא כן אמר שלדעתו אובמה צריך לתמוך בכלכלת השוק החופשי.

בוש סיפר כי הוא מתכנן לכתוב ספר, בו יבקש מאנשים לחשוב מה הם היו עושים לו היה עליהם להגן על ארה"ב כנשיאים. "הספר יהיה על 12 ההחלטות הקשות ביותר שנאלצתי לקבל. אני רוצה שאנשים יבינו איך זה היה לשבת בחדר הסגלגל ולשמוע שלכדנו את חאליד שייח' מוחמד, המוח שמאחורי פיגועי ה-11 בספטמבר, את רוצחיו של העיתונאי דניאל פרל, שנרצח רק בשל היותו יהודי, ולשמוע כי מתוכננות התקפות נוספות נגד ארה"ב". בוש לא פירט אילו 12 החלטות מדובר, אך כן אמר כי "עירק ללא סדאם חוסיין היא מקום טוב יותר".

הארוע, שכותרתו היתה "שיחה עם ג'ורג' וו. בוש" היה אירוע למוזמנים בלבד, בו כ-2,000 איש שילמו 315 דולר למנה. בוש זכה לשתי מחיאות כפיים בעמידה מהקהל, שהיה מורכב ברובו מאנשי עסקים. מחוץ לאולם הפגינו כ-200 מפגינים וארבעה מהם נעצרו. חלקם השליכו נעליים על דמותו של בוש, כמחווה לעיתונאי העירקי שעשה זאת בבגדד. המפגינים גם קראו לעבר בוש "פושע מלחמה".

בעוד בוש נחשב למאוד לא פופלרי בקנדה, דווקא במחוז השמרני אלברטה הוא זוכה לאהדה. "זהו מסעי הראשון, הנאום הראשון שלי מאז סיום כהונתי, ולא יכולתי לחשוב על מקום טוב יותר מאשר קליארי, קנדה". מארגני הארוע סרבו לומר כמה שילמו לבוש עבור הנאום.

בוש הרבה להתבדח במהלך הופעתו. הוא אמר כי ינאם בעוד מקומות כדי לממן את ביתו החדש בדאלאלס. "למעשה שילמתי על בית בסתיו שעבר. נראה לי שאני האמריקאי היחיד שרכש בית בסתיו 2008". בוש נראה מאוד מרוצה מעצמו ובמהלך חלק השאלות והתשובות אמר: "אני מוכן לשבת כאן כל היום. מחמיא לי שאנשים רוצים לשמוע אותי כבר במקום הראשון בו אני מבקר. הוא התייחס גם לאשפוזה של אימו ברברה ואמר כי היא חשה בטוב. הוא סיפר כי אביו, הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב, לא מסוגל לחיות בלעדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully