וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אולמרט הסכים לנסיגה מלאה מהגולן"

דני ליבר

18.3.2009 / 9:36

נשיא סוריה אמר בראיון לעיתון איטלקי, כי במהלך השיחות בטורקיה הביע רה"מ בפני ארדואן נכונות לסגת מהגולן. לדבריו, "היינו במרחק נגיעה מהסכם שלום"

ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר במהלך השיחות באנקרה מסר לראש הממשלה הטורקי טאיפ ארדואן, כי הוא מוכן לסגת מכל רמת הגולן תמורת הסכם שלום עם סוריה. כך אמר נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", שפורסם היום (רביעי). לדבריו, "אינני חושש מבנימין נתניהו, אבל העובדה שהעם בישראל בחר בממשלה ימנית היא מכשול לשלום". אסד ציין כי מדובר באכזבה שכן "היינו במרחק נגיעה מהסכם שלום עם ישראל".

הנשיא הסורי סיפר כי ארבעה ימים לפני שהחל מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, התנהלו שיחות טלפון בינו לבין אולמרט בתיווך ארדואן, כשראש הממשלה היה באנקרה והוא היה בדמשק. לדבריו, אולמרט אמור היה להשיב לסוריה האם ישראל מוכנה לתנאים שדמשק מציבה להסכם שלום, אולם המבצע הוביל להפסקת המגעים הבלתי ישירים.

"ארצות הברית היא גורם הכרחי בדיאלוג ורק וושינגטון יכולה באמת ללחוץ על ישראל לקבל הסכם עם סוריה", אמר אסד. עם זאת ציין, כי טורקיה הצליחה לשמש כמתווכת בסכסוכים במזרח התיכון, מקום בו נכשלו ארה"ב ומדינות אירופה.

בשבוע שעבר אמר אסד כי "רעיון המשא ומתן הבלתי ישיר נועד לבדוק את הדופק". לדבריו, "בשל אי האמון שאנו רוחשים לישראל על רקע המתקפות על פלסטין ולבנון, היה צורך לשוב לשיטה מלפני ועידת מדריד. גם הפעם שיגרנו צוות סורי לטורקיה, כמו גם ישראל, והטורקים תיווכו בין הצדדים".

נשיא סוריה תקף בדבריו את ישראל שאינה מגלה, לטענתו, רצינות במגעים עם סוריה. "התמקדנו בשש נקודות כדי לבחון את רצינותה של ישראל. ישראל כהרגלה נוקטת כמובן בסחבת. אנו מאמינים שבסיס לפתיחת משא ומתן ישיר הוא הפסקת הערפול ושנדון בצורה ברורה בשש הנקודות. אולמרט, עם זאת, המשיך לעשות תרגילים. אנחנו לא מוכנים לדבר מלבד מילים ברורות. אולמרט אמר לארדואן: 'נמשיך את המגעים' אולם הוא פתח במלחמה על עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully