וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'עברי: "אין בעיה להחזיק בשליט עוד שנה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.3.2009 / 8:23

מפקד הזרוע הצבאית בחמאס אמר: "נשחרר את שליט רק שייענו לכל דרישותנו". 'אל חיאת': המחלוקת העיקרית היתה גירוש האסירים לחו"ל

המחלוקת בין חמאס לישראל שהביאה לכישלון המגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט הייתה גירוש מספר אסירים פלסטינים – כך דיווחו (רביעי) גורמים בחמאס לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. לדבריהם, ישראל הציעה לגרש לחו"ל 90 מתוך האסירים המשוחררים שמתגוררים בגדה המערבית ועוד 30 לגרש לרצועה.

המקורות ציטטו את מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שניהל את המשא ומתן מול ישראל באמרו: "כל עוד ישראל אינה נענית לתנאים של חמאס, אין לי בעיה להחזיק בשליט שנה שלמה נוספת. איננו מבחינים בין אולמרט לנתניהו. מה שמעניין אותנו הוא ההיענות לדרישות שלנו".

בחמאס אמרו עוד לעיתון כי ישראל מנסה לבצע תמרונים כדי להפעיל לחצים על חמאס במטרה להוריד את מחיר העסקה. בכירים בארגון מסרו לעיתון כי ממשלת אולמרט "מנסה לסחוט את חמאס בכך שהיא רומזת שאם לא תושג עסקה, הנושא יועבר לידי ממשלת נתניהו הימנית".

בהודעה שפרסם אמש חמאס הטיל הארגון את האחריות המלאה לכישלון המגעים על ישראל וציין כי "רעיון הגירוש שמנסה ישראל לשווק באמצעות הפעלת לחצים הוא רעיון שאנו דוחים, משום שהפלסטינים מעדיפים למות מות קדושים מעל אדמותיהם מאשר לחיות מעל אדמות שאינן שייכות להם". חמאס קרא עוד למצרים להציג עמדה ברורה כלפי "השחצנות הישראלית" ולהטיל על ישראל את מלוא האחריות לכישלון השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully