וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נחטוף חיילים ישראלים נוספים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.3.2009 / 23:15

דובר חמאס איים כי ארגונו ישחרר את האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל באמצעות חטיפת חיילים נוספים. הדברים נאמרו בתגובה לנאומו של רה"מ אולמרט

דובר חמאס ברצועת עזה, איימן טהא, אמר הערב (שלישי) בעקבות נאומו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי ישראל היא זו שהכשילה את המגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "רמתאן" הטיל טהא את האחריות לכישלון המגעים על אולמרט וממשלת ישראל והבהיר כי בכוונת חמאס לחטוף חיילים ישראלים נוספים "על מנת לשחרר את האסירים הפלסטינים שבבתי הכלא בישראל".

טהא אמר כי התעקשותה של ישראל הובילה להכשלת המגעים. בדומה, אמר בכיר הארגון ומחזיק "תיק שליט", אוסאמה אל-מזיני, כי מהרגע הראשון שהחלו המגעים לגיבוש עסקה, חמאס לא הציב תנאים חדשים. "האויב הציוני הוא זה שחזר בו מעמדותיו. יעדיו של חמאס נשארו יציבים", הוסיף.

אולמרט אמר בנאומו הערב כי "כל עוד אני עומד בראש הממשלה הזאת, לא נסכים לתכתיבי חמאס. ישראל הציעה הצעות נדיבות, מרחיקות לכת, שהיו אמורות להביא לשחרורו של גלעד. אישרתי הצעות אלה, שתפקידן היה לשחרר מאות מחבלים, בהם גם רוצחי ישראלים, תמורת האפשרות לשחרורו של גלעד. הצעות אלו נדחו, אחרות לא תימסרנה לחמאס".

עוד אמר אולמרט בנוגע לחמאס כי "לא נסכים לשחרור אסירים נוספים מתוך רשימת חמאס, מעבר למאות שהוסכמו על ידינו ושהודענו להם על כך. בשנים האחרונות שאלו אותי מנהיגי עולם, איך באין ספור פעמים אתם מוכנים לשעבד לפעמים את האינטרסים האסטרטגיים החיוניים למען אדם בודד. הם אינם מבינים זאת, הם אינם נוהגים כך ואני מדבר על הטובות שבידידותינו. השבתי להם, תמיד, כי העם היהודי נושא עמו זכרונות שונים ומכאובים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully