וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: במקום הצהרות להתחיל לפעול

פנחס וולף

18.3.2009 / 0:01

בתגובה לדבריו של רה"מ כי "ישראל לא תציג הצעות נוספות לחמאס", אמר אביו של החייל החטוף כי "אולמרט צריך להתחיל לפעול"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

אווירה מתוחה הלילה (רביעי) במאהל המחאה למען שחרור גלעד שליט בעקבות דבריו של ראש הממשלה אהוד אולמרט אמש, והצהרתו כי ישראל לא תסכים להצעת חמאס הנוכחית. משפחתו של גלעד והנוכחים באוהל אמורים להחליט האם ימשיכו את המחאה הנוכחית וישארו באוהל המחאה. נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט אמר בתגובה לדבריו של אולמרט כי "אנו קוראים לראש הממשלה שבמקום לצאת בהצהרות ולספק הסברים מדוע נכשלו המאמצים שלו, להתחיל ולפעול במרץ ולהביא הפעם באמת את התוצאות. גם אם האויב שעומד מולנו הוא אכזרי, גם על זה אפשר להתגבר".

מוקדם יותר כאמור אמר אולמרט בהצהרה מיוחדת, כי "כל עוד שרי הממשלה קיבלו את עמדת השליחים לקהיר עופר דקל וראש השב"כ יובל דיסקין כי דרישות חמאס בתמורה לשחרור שליט אינן מקובלות. "ישראל הציגה לצד השני הצעות נדיבות שהיו אמורות להביא לשחרורו של גלעד. אישרתי לשחרר מחבלים, בהם גם רוצחים ולא נסכים לשחרור אסירים נוספים מרשימת החמאס מעבר למאות שעליהם הסכמנו והודענו".

בנוגע למו"מ עם חמאס אמר ראש הממשלה כי "כל אני עומד בראש הממשלה הזאת, לא נסכים לתכתיבי חמאס. ישראל הציעה הצעות נדיבות, מרחיקות לכת, שהיו אמורות להביא לשחרורו של גלעד. אישרתי הצעות אלה, שתפקידן היה לשחרר מאות מחבלים, בהם גם רוצחי ישראלים, תמורת האפשרות לשחרורו של גלעד. הצעות אלו נדחו, אחרות לא תימסרנה לחמאס".

עוד אמר אולמרט כי "לא נסכים לשחרור אסירים נוספים מתוך רשימת חמאס, מעבר למאות שהוסכמו על ידינו ושהודענו להם על כך. בשנים האחרונות שאלו אותי מנהיגי עולם, איך באין ספור פעמים אתם מוכנים לשעבד לפעמים את האינטרסים האסטרטגיים החיוניים למען אדם בודד. הם אינם מבינים זאת, הם אינם נוהגים כך ואני מדבר על הטובות שבידידותינו. השבתי להם, תמיד, כי העם היהודי נושא עמו זכרונות שונים ומכאובים אחרים".
נאומו של ראש הממשלה אהוד אולמרט הותיר את בני משפחת שליט בתחושה קשה, זאת לאחר שהבינו כי ככל הנראה נסתם הגולל על שחרורו של בנם גלעד עוד במהלך כהונתו של אולמרט.

אולמרט הבטיח כי המו"מ להשבת שליט יימשך: "במשך שנים פעלנו ללא לאות, בדרכים נסתרות, נועזות, חסרות תקדים, כדי להחזיר את ילדינו הביתה. כך נהגנו על מנת להביא את גלעד, עד כה לא בהצלחה. נמשיך בכך, נדבר עם מי שנוכל ולא נחדל במאמצינו. לצערי, נתקלנו בגוף אכזרי, נטול רגש בסיסי, רצחני, חסר רחמים, שלא היה מוכן להיענות לאתגר. יש לנו קווים אדומים, לא נחצה אותם. נמשיך במאמצים להביא לשחרורו של שליט".


נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט אמר בתגובה לדבריו של אולמרט כי העסקה להשבת החייל החטוף נכשלה. לדבריו, "אנו קוראים לראש הממשלה שבמקום לצאת בהצהרות ולספק הסברים מדוע נכשלו המאמצים שלו, להתחיל ולפעול במרץ ולהביא הפעם באמת את התוצאות. גם אם האויב שעומד מולנו הוא אכזרי, גם על זה אפשר להתגבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully