וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמודד מול אחמדינג'ד קרא לרפורמות

טלי גולדשטין

17.3.2009 / 19:08

ראש הממשלה לשעבר מירחוסיין מוסאבי, שככל הנראה יתמודד בבחירות ביוני, קרא לרפורמות דמוקרטיות על בסיס העקרון האיסלמי

ראש הממשלה האירני לשעבר והרפורמיסט מירחוסיין מוסאבי, המועמד לנשיאות מול הנשיא השמרן מחמוד אחמדינג'ד, התחייב היום (שלישי ) ליישם רפורמות דמוקרטיות במדינה אם ייבחר, אך הבטיח במקביל להישאר נאמן לערכים האיסלמיים של אירן.

אמירותיו של מוסאבי הם הראשונות מאז פרש אתמול נשיא המדינה לשעבר מוחמד חתאמי מהמירוץ והודיע כי לא יתמודד על הנשיאות שייערכו ביוני, כפי שתכנן. מוסאבי התחייב לשמור על אותם ערכים איסלמיים בהם דגל גם חתאמי, למרות תמיכתו ברפורמות.

"כמוכם, אני סבור שהמסלול הנכון הוא רפורמות על פי העקרון האיסלמי אך יש לשפר אותם", אמר מוסאבי במסר שנשלח לחתאמי. הרפורמיסטים הקיצוניים באירן שואפים לבטל את שלטון האיסלם המעניק למנהיג הרוחני האייתולה חמינאי את הכוח הפוליטי במדינה ולגופים דתיים את הסמכות להחליט מי ייבחר לממשלה.

עתה כשחתאמי פרש מהמירוץ, מוסאבי נתפס בעיני רבים כמועמד בעל הסיכוי הטוב ביותר להביס את אחמדינג'ד. רקעו המהפכני צפוי לסייע לו למשוך את קולות השמרנים שהתפכחו מאז עלה אחמדינג'ד לשלטון, כמו גם את קולות הצעירים. כמו כן, המחנה הרפורמיסטי כולו מתאחד מאחוריו.

אחמדינג'ד, שהחליף בזמנו בתפקיד את חאתמי, הודיע כבר כי בכוונתו להתמודד על קדנציה שנייה. אחמדינג'ד זוכה לתמיכתו של המנהיג הרוחני עלי חמינאי. האייתולה חמינאי הצהיר שוב ושוב בפרהסיה על תמיכתו באחמדינג'ד. עם זאת, במקביל מתחזק קולם של מתנגדי אחמדינג'ד, החשים כי הניהול הכלכלי הכושל של הנשיא ועקשנותו המדינית בזירה העולמית, כמו גם דחיקתו לשוליים של פוליטיקאים ותיקים רבים, הורידה את קרנו בעיניהם.

מספר כלכלנים מתחו ביקורת על המדיניות הכלכלית של הנשיא אחמדינג'ד, הכוללת את הזרמת רווחי הנפט לכלכלה, דבר שהוביל לעליית המחירים. בנוסף, הכלכלה האירנית סובלת מאינפלציה בשיעור של 30%. מסואבי זכור לטובה על ידי אירנים רבים הודות לניהולו המוצלח של המדינה במהלך 198-1988 במהלך מלחמת עירק-אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully