וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: להחריף תנאי הכליאה של אסירי חמאס

פנחס וולף

17.3.2009 / 18:37

אולמרט מינה ועדת שרים שתבחן בין היתר אופציה להשוות את תנאי אסירי החמאס בישראל לתנאים בהם מוחזק גלעד שליט

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

ראש הממשלה אהוד אולמרט מינה היום (שלישי) ועדת שרים בראשות שר המשפטים דניאל פרידמן שתבחן בין היתר אופציה להשוות את תנאי אסירי החמאס בישראל לתנאים בהם מוחזק גלעד שליט. הוועדה תגיש את המלצותיה לכל המאוחר ביום ראשון, בהנחה שעד אז לא תקום עדיין ממשלה חדשה. הועדה תבדוק גם את האופציה למנוע ביקורים אצל אסירי חמאס.

ראש השב"כ דיסקין מנה בישיבה היום את שמות האסירים שחמאס דורש לשחררם. בשעה 19:00 יתפרסמו עשרה שמות של אסירים שישראל מתנגדת לשחרורם ועשרה שמות שהממשלה הסכימה לשחרר. על פי הדיווחים, ישראל הסכימה לשחרר למעלה מ- 320 איש מרשימת ה- 450.

בישיבת הממשלה התברר כי בישראל חשבו שהמשא ומתן עם חמאס יתנהל כמו במשאים ומתנים קודמים לשחרור חטופים. חמאס מצדו, לא הסכים להתגמש על השמות והוא דרש לשחרר את כל 450 האסירים שמופיעים ברשימה.

גורמי הביטחון הבהירו בישיבת הממשלה כי אילו ישראל היתה מקבלת את תנאי חמאס, היה נגרם נזק ביטחוני כבד למדינת ישראל. ברשימת האסירים שדרש חמאס ישנו מחבל שנידון ל-67 מאסרי עולם, אסיר שנידון ל-22 מאסרי עולם ואסיר נוסף שעליו נגזרו 17 מאסרי עולם. גורמי הביטחון הבהירו כי ברשימה נמצאת התשתית שהפעילה פיגועי טרור רבים, בין היתר במסעדת סבארו, קפה הלל ובתחנה המרכזית בתל אביב.

אולמרט תקף בישיבה את השרים שתבעו בשבועות האחרונים להגיש לממשלה את רשימת האסירים ולחתום על העסקה. לדבריו, "האמירה שהרשימה לא הוצגה בפני השרים היא שקרית וכוזבת. הרשימה הגיעה לידי הוועדה המיוחדת שטיפלה בה מכל היבטיה. כל הדיבורים שתבעו להביא את הרשימה היו לא במקומם ומופרכים מיסודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully