וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מתחמשת לקראת מלחמה עם ארה"ב?

טלי גולדשטין

17.3.2009 / 18:03

דמיטרי מדוודב הזהיר כי רוסיה עומדת בפני "סכסוך משמעותי" על רקע שאיפת ארה"ב להגביר השפעתה במדינות הסמוכות לרוסיה

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב הורה היום (שלישי) על חימוש מחדש של הצבא והזהיר כי רוסיה עומדת בפני "סכסוך משמעותי". מדוודב העריך כי ארגון נאט"ו מתכוון להציב כוחות סמוך לגבול רוסיה ואמר לראשי הצבא שיגבירו את כוננות ומוכנות הצבא. בנוסף יצא שר ההגנה הרוסי אנטולי סרדיוקוב נגד ארצות הברית והאשים אותה בתכנון להשתלט על משאבי האנרגיה והמינרלים במדינות השכנות לרוסיה.

לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, קרא מדוודב לשדרג את הנשק הגרעיני של רוסיה והוסיף כי חימוש נרחב של הצבא והצי יחלו ב-2011. "ניתוח של המצב הפוליטי-צבאי בעולם מראה כי סכסוך רציני נשקף בכמה אזורים. הניסיונות להרחיב את כוחות נאט"ו סמוך לגבולות רוסיה נמשכים", אמר.

"המשימה העיקרית היא להגביר את המוכנות הצבאית של כוחותינו, קודם כל של הנשק הגרעיני. על הכוחות להיות מוכנים למלא את כל המשימות ההכרחיות להבטיח את ביטחון רוסיה", הוסיף הנשיא.

לדברי שר ההגנה, ארה"ב מנסה להשתלט על משאבי גז ונפט במדינות השכנות לרוסיה. "הסבירות של סכסוך צבאי והסכנה למדינה שלנו מתגברת בעוד אמריקה מבקשת להרחיב את השפעתה סביב גבולות רוסיה", אמר. "המצב הפוליטי-צבאי מוגדר על ידי ההנהגה האמריקאית השואפת לתפוס את המושכות ולהרחיב את נוכחותה ואת הנוכחות בעלות בריתה באזורים הסמוכים לרוסיה", הוסיף.

סרדיוקוב הודה כי הנשק הרוסי "מיושן" וכי נשק מודרני מהווה רק 10% ממלאי התחמושת. מדוודב אמר לראשי הצבא כי למרות המשבר הכלכלי "אין לחסוך" כשמדובר בשיפור המוכנות הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully