וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "ממשיכים במאמצים להשבת שליט"

17.3.2009 / 18:24

רה"מ אמר בישיבת הממשלה המיוחדת שעסקה בנושא, כי "המאמץ לשחרור שליט לא הסתיים". ב-20:00 ימסור אולמרט הודעה לתקשורת

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

ישיבת הממשלה המיוחדת בנושא החייל החטוף גלעד שליט הסתיימה. במהלך הישיבה שמעו השרים סקירה מפי שליחי ראש הממשלה לשיחות בקהיר עופר דקל וראש השב"כ יובל דיסקין. השניים שבו אתמול לישראל לאחר שכשלו השיחות עם חמאס בנוגע לשחרורו של שליט. בשעה 20:00 יעניק ראש הממשלה אהוד אולמרט הצהרה לציבור בנושא.

אולמרט אמר בתחילת ישיבת הממשלה כי, "לאורך השנים ננקטו פעולות שונות בערוצים שונים שנשארו ויישארו חסויים מפני שלא ניתן לחשוף אותם גם היום, הן מפני הסיכון לגורמים שהיו מעורבים בהם והן מפני אפשרות להתשמש בהם בעתיד. המאמץ לשחרור שליט לא הסתיים אלא יימשך בכל דרך נכונה ואפשרית אחראית כדי להביאו הביתה".

לדבריו, "תוצאות 'עופרת יצוקה' יצרו מנופים ולכן העמדנו את נושא שחרורו כראשון במעלה מבינת סדר העדיפויות. האחריות הלאומית מחייבת אותנו להמשיך לעשות כל מאמץ להביא לשחרורו". מיד לאחר הישיבה זימן ראש הממשלה אהוד אולמרט את משפחת שליט לשיחת עדכון בלשכתו והבהיר להם כי ישראל לא סגרה את הדלת בפני עסקה לשחרור בנם.

לאחר הישיבה נועד אולמרט עם נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט. בתום הפגישה עם ראש הממשלה אמר שליט כי "ראש הממשלה הבטיח שהמו"מ לשחרור גלעד יימשך". לדבריו, "אנו כבר אלף ימים מקווים ומתאכזבים".

שמות האסירים יפורסמו הערב

בנוסף, ראש הממשלה מינה היום ועדת שרים בראשות שר המשפטים דניאל פרידמן שתבחן בין היתר אופציה להשוות את תנאי אסירי החמאס בישראל לתנאים בהם מוחזק גלעד שליט. הוועדה תגיש את המלצותיה לכל המאוחר ביום ראשון, בהנחה שעד אז לא תקום עדיין ממשלה חדשה.

ראש השב"כ דיסקין מנה בישיבה את שמות האסירים שחמאס דורש לשחררם. בשעה 19:00 יתפרסמו עשרה שמות של אסירים שישראל מתנגדת לשחרורם ועשרה שמות שהממשלה הסכימה לשחרר. ישראל הסכימה לשחרר למעלה מ- 320 איש מרשימת ה- 450.

שר המשפטים דניאל פרידמן אמר לאחר הישיבה כי "אולמרט היה מוכן לוויתורים מרחיקי לכת ואם ישראל היתה נענית לדרישות של חמאס זה היה מסכן אותנו באופן אסטרטגי. אף ממשלה לא היתה מאשרת את העסקה הנוכחית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully