וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האסירים הפלסטינים כבר ארזו מזוודות"

אופק עיני

17.3.2009 / 16:20

משפחות האסירים בעזה מחכות לסיום עסקת שליט. "אם העסקה תיכשל, היא תידחה בארבע שנים בשל עליית ממשלת הימין בישראל"

האסירים הפלסטינים ממתינים לביצוע עסקה קרובה עם הממשלה הישראלית תמורת החייל החטוף גלעד שליט. משפחות האסירים מרצועת עזה אמרו לעיתון אל-איאם, כי ערכו מספר שיחות טלפון עם בניהן שכלואים בתוך בתי הכלא בישראל ומהשיחות עולה כי בבתי הכלא ישנה ציפייה גבוהה לקראת סיום העסקה.

מופק חמיד, מנהל יחסי הציבור של אגודת האסירים הפלסטינית "חסאם", סיפר כי האסירים חיים במצב של ציפייה גדולה, עד כדי כך שהם החלו לארוז את מזוודותיהם לקראת עזיבת הכלא. חמיד הוסיף כי "גופי האסירים נמצאים בתוך הכלא אולם נשמותיהם חיות בבתיהם". חמיד הזהיר מהשלכות כשלון עסקת חילופי השבויים על מצבם הנפשי של האסירים ואמר כי "אם העסקה תיכשל, היא תידחה בארבע שנים לפחות לאחר שממשלת הימין תקבל את מושכות השלטון בישראל".

תחושות הציפייה שררו אתמול בקרב משפחות האסירים במהלך העצרת השבועית שארגנו במטה הוועדה הבינ"ל של הצלב האדום בעיר עזה. בעצרת הייתה נוכחות רבה לבני משפחות האסירים ובמהלכה הונפו תמונות ושלטים התומכים בשחרור האסירים. בימים האחרונים עוקבות המשפחות אחר החדשות בכל הקשור לעסקת חילופי השבויים ומתפללות שהעסקה תתבצע ושבניהן יצאו מבתי הכלא.

בתוך כך, ארגנה אתמול החזית העממית לשחרור פלסטין עצרת בדרישה לשחרורו של מזכ"ל הארגון, חבר המועצה המחוקקת אחמד סעדאת. עמאד אבו-רחמה, חבר המועצה המרכזית של החזית אמר כי פעולת "החטיפה" של סעדאת הינה פשע מבחינה חוקית, מדינית ומוסרית שביצעה ישראל. אבו-רחמה סיפר על הצעדים בביהמ"ש בפניו הובא סעדאת, ושגזר עליו 30 שנות מאסר "למרות היעדר ראיות שמוכיחות את אחריותו הישירה של סעדאת להתנקשות בשר רחבעם זאבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully