וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגסקר: מנהיג האופוזיציה יהפוך לנשיא

17.3.2009 / 14:49

בכך, ככל הנראה, מגיע לסיום הסכסוך בין הנשיא רבאלומנאנה לבין מנהיג האופוזיציה הצעיר אנדרי רג'ואלינה, במהלכו נהרגו 153 בני אדם

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

הצבא במדגסקר הודיע היום (שלישי) כי העניק את הסמכויות למנהיג האופוזיציה אנדריי ראג'ולינה, שיהפוך לנשיא הזמני של המדינה.

מוקדם יותר היום, אישר דוברו של נשיא מדגסקר מרק רבאלומנאנה כי האחרון העביר את סמכויותיו לידי הצבא, בשל המשבר הפוליטי במדינה. בכך, ככל הנראה, מגיע לסיום הסכסוך בין הנשיא לבין מנהיג האופוזיציה הצעיר אנדרי רג'ואלינה, במהלכו נהרגו 153 בני אדם, חוסלה התיירות במדינה והוברחו כל המשקיעים הזרים במשאבי הטבע שלה. מפקד הצבא במדינה הודיע בבוקר, כי הצבא יתמוך במועמדותו של רג'ואלינה.

הבוקר הוביל רג'ואלינה את תומכיו לארמון הנשיאותי באנטננריבו, לאחר עצרת המונים בה הכריז כי שמונה משריו של רבאלומנאנה נאלצו להתפטר בעקבות המשבר.

אמש הביע הצבא תמיכה במנהיג האופוזיציה רג'ואלינה וזמן קצר לאחר מכן תקפו חיילים את הארמון הנשיאותי ששוכן בלב הבירה. רג'ואלינה, בן 34, מוביל מאז תחילת השנה מחאות ציבוריות כנגד שלטונו של רבאלומנאנה בטענה שהוא מנהל את המדינה כאילו היתה חברה פרטית בבעלותו. רג'ואלינה, שדרן רדיו בעברו שפוטר מראשות עיריית אנטננריבו בחודש שעבר, זוכה לתמיכה רבה בקרב הציבור בשל העוני הקשה שממנו סובלות שכבות רבות מאוכלוסיית המדינה. תומכיו של הנשיא, לעומת זאת, אומרים כי רג'ואלינה הוא פרחח שנחוש להשתלט על המדינה באופן בלתי חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully