וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

17.3.2009 / 14:22

הכלב מתנשם בצורה מוזרה? החתולה עושה קולות משונים? הווטרינר דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי כלב פומרניאן. הוא מתנהג בצורה מוזרה, הכוונה לנשימות מוזרות וכבדות (כאילו אסמתי). הווטרינר אצלו היינו בבדיקה לא עלה על הבעיה. מה זה יכול להיות?

קשיי נשימה בכלבים אלו עלולים לנבוע ממספר רב של גורמים כמו : בעיות לב, דלקת בדרכי נשימה, פחיסות של קנה הנשימה ועוד ועוד. הדרך לבצע אבחון מסודר היא לערוך צילומי חזה ובדיקות דם , א.ק.ג לברר מצב הלב. בבעיות מערכת הנשימה כדאי למהר ולטפל כי מערכת זו כאשר לא מתפקדת עלולה לסכן את חייו. גשו לבית חולים לאבחון מלא.

לכלבה שלי, בת 10 שנים וחצי, התחילו בשנים האחרונות להיווצר גושי פרווה מוזרים וקשים בגב התחתון. זה מגרד לה נורא וכואב לה כשנוגעים שם. וטרינר נתן לה זריקה כלשהי נגד אלרגיה שלא עוזרת. יש לציין שזה מופיע בעיקר בקיץ. מה אפשר לעשות?

מדובר אולי בבעיות עור כרוניות הקשורות להיווצרות של גלדים והפרשות. אבחון מסודר יכלול מגרדי עור, בדיקת שיער במיקרוסקופ, עריכת תרביות לברור נגיעות בחיידקים או פטריות ואולי אף ביצוע בדיקת דם כללית כולל מצב הורמונלי. הגישה לבעיות עור שלא נפתרות בטיפול פשוט חייבת להיעשות בצורה שיטתית ומסודרת ולצערי לעיתים גם יקרה. אבחון מדויק פה הוא פשוט חובה כדי לדעת איך לטפל נכון. לדוגמא האם החלפת המזון ? תרופות הורמונאליות? תרופות אנטי אלרגיות? אנטיביוטיקה? ועוד ועוד.

החתולה שלי כבר די מבוגרת, ובימים האחרונים שמתי-לב שהיא כאילו משתעלת/נחנקת עם הלשון טיפה בחוץ למשך כחצי דקה, ואז זה עובר. לאחר מכן היא איננה מקיאה אלא מתנהגת כרגיל. ממה הדבר יכול להיגרם?

יתכן וסובלת מכדורי שיער אך בגיל מבוגר האפשרויות כמובן רבות וגדולות. בעיות לב, דלקות בדרכי הנשימה, גידולים ועוד. יש לבצע צילום חזה ואולי לשקול להוסיף לה כרגע משחה לקסטיבית להחלקת כדורי השיער החוצה. בכל מקרה אפשר לתת לה מזון לחתולים הנוטים לכדורי שיער.

הכלב שלי בן 14, בדרך כלל אוכל אוכל יבש ואיכותי. לאחרונה הוא אוכל רק אדמה דשא וחול, ובימים האחרונים הוא משלשל, מקיא וגם נראה מנוזל. בנוסף, הוא מאוד עייף ואפתי. מה לעשות?

גשו לרופא מייד לאבחון מסודר, נשמע כי הכלב חולה מאד .

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully