וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: להוציא להורג מרגלים למען ישראל

אופק עיני

17.3.2009 / 13:24

התביעה דורשת להוציא להורג שני אחים לבנונים שמואשמים כי צילמו אתרים צבאיים בסוריה ולבנון והעבירו את המידע לסוכני מוסד

התובע הצבאי בלבנון, רשיד מזהר, דרש היום (שלישי) לגזור עונש מוות על שני אחים לבנוניים המואשמים בריגול למען ישראל. השניים מואשמים כי צילמו אתרים צבאיים בלבנון ובסוריה וכן אתרים של חיזבאללה וארגונים פלסטינים בשתי המדינות והעבירו את המידע לישראל.

בעיתון "אלקודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, פורסם כי התובע מאשים את האחים עלי ויוסף ג'ראח בשיתוף פעולה עם "האויב הישראלי" והעברת מידע. מכתב האישום שפורסם היום עולה כי עלי ג'ראח צילם מספר אזורים בסוריה ובהם מקומות ומוצבים השייכים לצבא הסורי. בנוסף מואשם ג'ראח כי צילם את אזור כפר סוסה בדמשק, בו חוסל קצין המבצעים של חיזבאללה עימאד מורנייה בפברואר 2008.

בכתב האישום נכתב עוד כי שני האחים נסעו לישראל מספר פעמים לפגישות עם קצין מוסד על מנת להעביר את המידע שהשיגו, ועל מנת שיעברו קורסים אינטנסיביים במכשירי קשר ובצילום. לפי כתב האישום, גויס עלי ג'ראח בשנת 1983 לאחר שנעצר על ידי השב"כ במעבר עזה, והודה במהלך חקירתו בהשתייכות לתנועת פתח. ג'ראח הסכים לשתף פעולה עם המודיעין הישראלי בתמורה לשחרורו.

בכתב האישום נטען עוד כי מ-1986 ועד 2004 הגיע ג'ראח לישראל בטיסה דרך בלגיה ואיטליה, כאשר מסר את דרכונו בשגרירות הישראלית במדינות המעבר וקיבל דרכון ישראלי, באמצעותו הגיע לישראל ונפגש עם קציני המודיעין.

עוד מואשם ג'ראח כי בשנת 2004 צילם מכוניות העוברות בין סוריה ללבנון במטרה לבדוק האם הן מעבירות נשק מוברח לחימוש חיזבאללה וזאת באמצעות צילום וידאו מתוך הרכב בו שהה. עלי ג'ראח מואשם כי תמורת המידע שהעביר קיבל בפגישותיו עם הגורמים הישראלים סכומי כסף שהגיעו לעיתים לכ-15 אלף דולר בכל פגישה, בהם התחלק עם אחיו יוסף לאחר שחזר ללבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully