וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "בסוף ישראל תיכנע לתנאים לשחרור שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.3.2009 / 13:13

בכיר הארגון חליל אבו לילה לא התרשם מפיצוץ המו"מ בקהיר: "בסוף ישראל תקבל את התנאים שלנו". על ההאשמות הישראליות: "ישראל רק מנסה להרוויח זמן"

"ישראל תיכנע בסופו של דבר לחמאס, תקבל את התנאים שלנו ותחתום על עסקה לשחרור שליט", כך אמר היום (שלישי) בכיר חמאס חליל אבו לילה בתגובה לכשלון המגעים שהתקיימו בקהיר לשחרורו של החייל החטוף. אבו לילה גם הכחיש את טענות ישראל, לפיהן חמאס הקצין את עמדותיו וחזר בו בו בחלק מן ההסכמות: "מדובר בהצהרות שקריות", אמר.

לדברי אבו לילה, ישראל מנסה להשיג באמצעות כך זמן נוסף וכן להפעיל לחץ על חמאס. הוא חזר והדגיש כי עמדת חמאס לא השתנתה מהרגע הראשון שהחלו המגעים לגיבוש עסקת שליט וכי "אפילו המתווכים המצרים אמרו שחמאס לא שינה את עמדתו".

גם בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, דחה את ההאשמות הישראליות לפיהן חמאס גילה עיקשות במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. "חברי המשלחת הישראלית למגעים לגיבוש עסקה לא הגישו שום הצעה חדשה במהלך הסבב האחרון", אמר. לדבריו, ישראל יצאה מנקודת הנחה שחמאס יהיה חייב להסכים לכל הצעה לפני כניסת בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה. לדבריו, "ממשלת ישראל אינה מסוגלת להיענות לתנאים של חמאס, שהוצגו מיד לאחר שבי שליט".

מוקדם יותר פורסם בעיתון "אל חייאת" מפי מקורות פלסיטנים "מהימנים" כי המשא ומתן התפוצץ בגלל התעקשותו של חמאס לשחרר את כל 450 האסירים מהרשימה שהגיש לישראל. לדבריהם, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שעומד בראש המשלחת של חמאס – הוא שהתעקש על שחרור כלל האסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully