וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: התחזתה לחולת סרטן בשביל תרומות

עדי שמחוביץ

17.3.2009 / 12:47

עמליה מרגלית מואשמת שגייסה אמנים למופעי התרמה עבור טיפוליים שלכאורה הייתה צריכה לעבור. סך התרומות שהתקבלו - 26 אלף שקלים

כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) לבית המשפט השלום בנצרת נגד עמליה מרגלית שחם רופא, בת 52, מרמת ישי המואשמת בשני אישומים שונים של קבלת דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות והונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד סופיה טקצ'מן מפרקליטות מחוז צפון, עולה כי הנאשמת קיבלה במרמה כספי תרומות על סמך מצג שווא לפיו היא חולה במחלת הסרטן וזקוקה לכסף לצורך טיפול רפואי ניסיוני. במרץ 2007, במהלך הופעה של סי היימן, ניגשה הנאשמת לזמרת וסיפרה לה כי היא חולת סרטן ואף הציגה בפניה מסמכים רפואיים מזויפים.

הנאשמת ביקשה מהזמרת להיעזר בקשריה ובהשפעתה לגיוס תרומות. כמה חודשים לאחר מכן, שלחה הנאשמת מייל לסי היימן בבקשה כי תעזור לה לגייס תרומות לטיפול ניסיוני שעלותו 45,000 דולר. סי היימן, האמינה לנאשמת ושלחה את המייל לכל מכותביה, בעקבות כך הועברו לחשבון בנק של הנאשמת תרומות רבות.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשמת פעלה באותה שיטה גם עם השדכנית הלנה עמרם ואף פתחה כרטיס באתר "דה מרקר קפה" בו הודיעה כי היא חולת סרטן וביקשה תרומות. חבר שהכירה אף ארגן למענה מופע התרמה, בו הופיעו האמנים אריק סיני, חופני כהן, אתי אנקרי ועוד. המועדון בו הופיעו וכן האמנים לא ביקשו תשלום עבור ההופעה. ההכנסות מההופעה בסך 5,000 שקלים הועברו לנאשמת. סך הכל קיבלה הנאשמת כספי תרומות בסך 26,000 שקלים.

מהאישום השני עולה, כי בתחילת שנת 2007, השתתפה הנאשמת בטיול מאורגן לפנויים פנויות. במהלך הטיול אירעה תאונה בה נהרג בועז צור, אחד המטיילים, שלו היכרות מוקדמת עם הנאשמת. לאחר התאונה, לקחה הנאשמת את חפציו האישיים של צור וביצעה רכישות בכרטיס האשראי שלו בסך של כ-850 שקלים. לאחר השבעה, השיבה הנאשמת למשפחתו את חפציו האישיים של צור, למעט כרטיס האשראי. בין החפצים שהחזירה הניחה מכתב מזוייף לפיו הלוותה לצור 10,000 שקל ועליהם להחזיר את ההלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully