וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב הגיע טבח בא

עידן סייר

17.3.2009 / 10:42

בימים אלה, דייגים קנדיים בדרכם להרוג ולפשוט את עורם של מאות אלפי גורי כלבי ים. עידן סייר קורא לכם להפגין

במקביל להפגנות רבות שנערכות ברחבי העולם מדי שנה, תיערך מחר (רביעי) הפגנה מול שגרירות קנדה בישראל. המפגינים מוחים נגד טבח כלבי הים הגדול ביותר שנערך אי פעם בעולם – ובחסות הממשלה הקנדית.

ציד כלבי הים בקנדה מתחיל בימים אלו. בכל שנה, מאות אלפי כלבי ים נרצחים באכזריות בעידוד הממשלה – מה שהופך את ציד כלבי הים הקנדי לטבח הגדול בעולם של יונקים ימיים. השיטה הנפוצה להרג כלבי ים היא באמצעות חבטות בראשם באלות, עד למותם.

בתחילת האביב, כאשר גורי כלבי הים מתחילים להשיל את פרוותם הלבנה, כ-6,000 דייגים קנדיים פונים להרוג ולפשוט את עורם של מאות אלפי גורים, וזאת לפני האימהות המבועתות שאינן יכולות להגן על גוריהן, רובם רק בני מספר שבועות עד מספר חודשים. לפי בדיקה של וטרינרית, נמצא כי במהלך הציד 40% מהגורים מופשטים מעורם בעודם בחיים. בכל שנה, הדייגים הורגים שליש מכל אוכלוסיית הגורים. מספר זה אינו כולל את הגורים שנפצעו, לא נתפסו ונשארו לגסוס למוות.

כלבי הים הם יונקים נודדים, המגיעים לחופים המערביים של צפון האוקיינוס האטלנטי כדי ללדת על גושי קרח צפים ומוגנים לכאורה. הנקבות נותרות עם הגורים במשך תקופה קצרה ונודדות עם הזכרים. הגורים לומדים לשחות לבד, ועד אז הם חסרי אונים לחלוטין, ללא אמצעי הגנה ומוטלים על הקרח כשיכולתם לנוע מוגבלת מאוד.

הכל בשביל הפרוות

התירוץ הרשמי לטבח בכלבי הים הוא, שכלבי הים בחופי ניופאונדלנד ולברדור (מזרח קנדה) פוגעים בענף הדיג בכך שהם אוכלים דגי בקלה. אולם בפועל, דילול אוכלוסיית הבקלה, שניכר היטב כבר בתחילת שנות התשעים, הוא תוצאה של דיג לא מבוקר. לכלבי הים השפעה מעטה מאוד על אוכלוסיית הדגים, והם אינם סובלים מ"התפוצצות אוכלוסין", כפי שהציגה זאת הממשלה. ככל הנראה, סיבה מרכזית להיתר הציד היא התמוטטות רתיעתם של יצרני בגדים משימוש בפרוות בעלי חיים, שניכרת החל מחורף 2002, למרות מחאות חוזרות ונשנות של פעילים למען בעלי חיים וצרכנים נוספים המתנגדים לשימוש בפרוות.

באתר של מארק גלובר, פעיל אמריקאי לרווחת בעלי חיים, נכתב כי ההשפעה האמיתית של טבח כלבי הים בקנדה תתברר רק בעוד כעשור, וכי תמותת הגורים בשנתיים האחרונות הגיעה לכמעט 100 אחוז. את ההשלכות של זה נראה בעתיד.

מאז שהתירה ממשלת קנדה את חידוש הציד, באביב 2004, מגיב העולם בהדרגה נגד הציד. ארצות הברית, מקסיקו, קרואטיה, איטליה, בלגיה, הולנד וגרמניה אסרו מסחר בפרוות כלבי ים או שהן נמצאות בהליכי קביעת איסור. ב-6.9.2006 יצא הפרלמנט האירופי בהצהרה התומכת באיסור על המסחר במוצרים מכלבי ים. גם בקנדה אין תמיכה מלאה של הממשל בציד.

ההפגנה נגד טבח כלבי הים - רביעי 18.3.2009 בשעה 16:00 מול שגרירות קנדה, ברח' נירים 3 בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully