וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס התעקש על כל 450 האסירים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.3.2009 / 8:50

מקורות פלסטינים מסרו כי מפקד הזרוע הצבאית של הארגון סירב להתפשר. בחמאס מכחישים: "ישראל הכשילה את המו"מ"

מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" מסרו הבוקר (שלישי) לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי המשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט התפוצץ בגלל התעקשותו של חמאס לשחרר את כל 450 האסירים מהרשימה שהגיש לישראל. לדבריהם, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שעומד בראש המשלחת של חמאס – הוא שהתעקש על שחרור כלל האסירים.

עם זאת, בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסאמה חמדאן, דחה את ההאשמות הישראליות לפיהן חמאס גילה עיקשות במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. "חברי המשלחת הישראלית למגעים לגיבוש עסקה לא הגישו שום הצעה חדשה במהלך הסבב האחרון", אמר. לדבריו, ישראל יצאה מנקודת הנחה שחמאס יהיה חייב להסכים לכל הצעה לפני כניסת בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה. לדבריו, "ממשלת ישראל אינה מסוגלת להיענות לתנאים של חמאס, שהוצגו מיד לאחר שביית שליט".

חמדאן הוסיף וציין כי בעבר סוכם לשחרר 400 אסירים בשלב ראשון אולם ישראל לא הסכימה להתחייב לכך. בנוסף אמר כי ישראל דרשה לגרש חלק מהאסירים מחוץ לשטחים הפלסטינים וסירבה לשחרר חלק אחר מהאסירים.

מקורות מצריים מסרו לעיתון כי חברי המשלחת הישראלית הודיעו לקהיר כי העבירו את ההצעה המקסימאלית מבחינת ישראל וכי נדרשת "החלטה מדינית" מצד ממשלת אולמרט. לדבריהם, השעות הקרובות צפויות להיות קריטיות ביחס לעסקה.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר אמש עם תום המגעים בקהיר כי במגעים בין הצדדים הושגה התקדמות "שאין להקל בה ראש, אולם אין בה כדי לגבש עסקה של חילופי שבויים". לדבריו, חמאס ממתין לכך שממשלת ישראל תתכנס ותיתן תשובה חיובית להצעת הארגון ואז יוכלו הצדדים להגיע לעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully