וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן עובר על החוק עד עצם היום הזה"

עדי שמחוביץ

16.3.2009 / 18:34

בתשובה לשאלת בג"ץ מדוע מתנהלת החקירה זמן כה רב, השיב צוות החוקרים כי "החקירה מתייחסת גם לעבירות המתקיימות עד עצם היום הזה"

בג"ץ דן היום (שני) בעתירה שהגיש יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בעניין החקירות המתנהלות נגדו בשנים האחרונות. הרכב השופטים העביר ביקורת על משך התנהלות החקירה. "זכותו של אדם לסיום מהיר של החקירה בעניינו", אמר עורך דינו ירון קוסטליץ, והוסיף: "דווקא כשמדובר בנבחר ציבור, הזכות הזו מתעצמת. הנזק שנגרם מכך שאמצעי התקשורת מדווחים ביתר שאת על כל ספיח בחקירה הוא עצום".

בתשובה לשאלת השופטים מדוע התנהלה החקירה זמן כה רב אמרה עו"ד בריסקמן כי חומרי חקירה חדשים התקבלו בשנת 2006 והחקירה מתמקדת בחומרים אלו. כשהרכב השופטים המשיך ללחוץ על המדינה לקבל הערכת זמן לסיום החקירה, אמר רב פקד אסף וולפיש, הנמנה עם צוות החוקרים כי "אנו עושים לילות כימים. נחטא לאמת אם נצהיר ונגדיר את משך הזמן. הרצון שלנו הוא לסיים את התיק כמה שיותר מהר". וולפיש גם הוסיף כי "נשוא החקירה אמנם מתפרס על פני עשור, אך החקירה מתייחסת גם לעבירות המתקיימות עד עצם היום הזה".

קוסטליץ הביע את מורת רוחו לנכתב בתשובת המדינה בעתירה, כי משטרת ישראל והפרקליטות פועלים באופן מהיר לסיום החקירה. "אם זה מהיר, אינני רוצה להעלות על הדעת מה זה איטי", אמר קוסטליץ.

השופטים החליטו בהסכמת הצדדים לתת למדינה משך זמן של חודשיים על מנת שתוכל להודיע לבית המשפט על התפתחות החקירה. לאחר מכן ישקול בג"ץ את החלטתו.

חשד שקיבל מיליוני שקלים מחו"ל

על פי החשד עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

החקירה נגד ליברמן החלה בשנת 2000 בחשד לעבירה של שוחד. בספטמבר 2004 ובאפריל 2007 נחקר ליברמן במשטרה, ומאז לא נחקר שוב. עם זאת, בדיון היום הודיעו עו"ד דנה בריסקמן מהפרקליטות ועו"ד רן נזרי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי ליברמן ייחקר במשטרה. "ההערכה היא שאנו בשלבים מתקדמים, ואם לא יעלו התפתחויות בלתי צפויות סיום החקירה יהיה לא בטווח הארוך לאחר מכן". נזרי גם התייחס לכך שהעיתוי של הרכבת הקואליציה נלקח בחשבון לצורך הזמנתו של ליברמן לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully