וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופת מנע למחלת הסרטן - צמחונות

עידן דורנר

16.3.2009 / 17:15

ממחקר חדש עולה כי לצמחונים סיכוי נמוך יותר ללקות בסרטן. מנגד הם נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר לחלות בסרטן המעי הגס

לצמחונים יש סיכוי נמוך יותר לחלות במחלת הסרטן. כך עולה ממחקר חדש שנערך בבריטניה, אותו פרסמה רשת ה-BBC. החוקרים בדקו 52,700 גברים ונשים וגילו כי בקרב אלו מהם שאינם אוכלים בשר, אחוז החולים במחלה נמוך בהרבה מאלו שכן נוהגים לאכול בשר. עם זאת, המחקר העלה ממצא מעניין נוסף, לפיו לצמחונים יש סיכוי גבוה יותר לחלות בסרטן המעי הגס – מחלה הנקשרת בדרך כלל לאכילת בשר אדום.

החוקרים ציינו כי יש לבחון לעומק את הממצאים המפתיעים. למרות שנהוג להמליץ לאנשים לאכול חמישה סוגי פירות וירקות מדי יום על מנת להקטין את הסיכון לחלות בסרטן ובמחלות אחרות, יש מעט מאוד הוכחות להשפעה של ממש לאכילת ירקות.

במחקר האחרון שערכו, בדקו החוקרים גברים ונשים בריטים בגילאי 20 – 89, שגוייסו למחקר בשנות ה-90. הם חילקו את המשתתפים לארבע קבוצות: אוכלי בשר, אוכלי דגים, צמחוניים וטבעוניים. במהלך המעקב התברר כי נמצאו אחוזי סרטן נמוכים ביותר בקרב אוכלי הדגים והצמחוניים בהשוואה לאוכלי הבשר. עם זאת, בכל הנוגע לסרטן המעי הגס, המגמה היתה דווקא הפוכה, ואחוז גבוה יותר של חולים במחלה נמצאו בקרב הצמחונים. החוקרים הופתעו מהממצאים, שעומדים בסתירה למחקרים קודמים שקשרו בין המחלה לאכילת בשר אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully