וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצדדים קרובים לחתום על עסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.3.2009 / 16:36

אתר חדשות ערבי מדווח על התקדמות בין ישראל לחמאס במו"מ לשחרור שליט. המחלוקת העיקרית - דרישת ישראל לגרש עשרות אסירים

התקדמות משמעותית בין ישראל לחמאס במגעים המתנהלים בקהיר לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. כך דיווח היום (שני) אתר החדשות הערבי "מוחיט". לפי הדיווח מפי מקורות המקורבים למשא ומתן, "הצדדים קרובים מאוד לחתום על הסכם לחילופי שבויים, במסגרתו ישוחרר גלעד שליט".

לדברי המקורות, נקודת המחלוקת העיקרית כעת היא דרישתה של ישראל לגרש עשרות אסירים פלסטינים "כבדים" אל מחוץ לשטחים. המקורות סיפרו כי נציגי המשלחת הישראלית הסכימו לשחרר אסירים נוספים במסגרת העסקה, והביעו תקווה כי ישראל תסכים בסופו של דבר לשחרר את כל האסירים. עוד נמסר כי בין האסירים שישוחררו גם בכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת.

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, הגיע לקהיר לפני ארבעה ימים כדי לעמוד בראש משלחת המשא ומתן הבלתי ישיר מול ישראל לגיבוש עסקה לשחרור שליט. לפי העיתון, זוהי הפעם הראשונה בחייו שג'עברי יוצא משטחי הרשות.

מקורות פלסטיניים המוגדרים "מהימנים" סיפרו לעיתון כי במגעים לגיבוש עסקה משתתפים, מלבד ג'עברי, גם בכירי חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר וניזאר עוודאללה. לדבריהם, המשלחות הפלסטינית והישראלית יושבות בחדרים נפרדים במלון בקהיר והמתווך המצרי עובר ביניהם כשבידיו דפים ומסמכים.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully