וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדאלה: בג"ץ נותן יד לחילול מסגדים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.3.2009 / 15:32

בג"ץ דחה עתירת הארגון לקבוע תקנות לשמירה על המקומות הקדושים למוסלמים. "לא ניתן לפעול לשיקום כל האתרים"

בג"ץ דחה היום (שני) עתירה של ארגון "עדאלה" לזכויות המיעוט הערבי בשיתוף אנשי דת, הדורשת לקבוע תקנות לשמירה על המקומות הקדושים של המוסלמים. בפסק הדין הכירו השופטות בצורך לנקיטת פעולה על ידי המדינה לטיפול באתרים, לאור מצבם הרעוע ולאור החילול שנמשך עשרות שנים, אך למרות זאת הן דחו את העתירה.

השופטות ציינו בהחלטתן כי "לא ניתן במציאות הישראלית, בה פרושים מסגדים ובתי קברות ברחבי הארץ, לפעול לשיקומם של כל המקומות המוגדרים קדושים למוסלמים".

עו"ד עאדל בדיר מעדאלה טען בעקבות פסק הדין, כי השופטות פעלו בניגוד לחוק המחייב התקנת תקנות לשמירה על המקומות הקדושים. לדבריו, "למרות מצבם הטוב של המקומות הקדושים ליהודים, ראתה הממשלה לנכון להתקין תקנות מיוחדות לשמירה עליהם, ולמרות המצב המחפיר של המקומות הקדושים למוסלמים בישראל, לא הותקנו עבורם תקנות כאלה עד ליום זה, ובית המשפט נתן לכך יד".

בעדאלה טוענים כי בהחלטתו התעלם בג"ץ מקדושתם של המקומות הקדושים למוסלמים ונתן יד להמשך חילולם, המהווה פגיעה בכבודם של המקומות עצמם ובכבודם ורגשותיהם של המוסלמים אזרחי ישראל. העתירה הוגשה בשם הארגון ובשמם של שייח' עבדאללה נמר דרוויש, שייח' כאמל ריאן, ח"כ השייח' אברהים צרצור, ח"כ לשעבר עבד אל-מאלכ דהאמשה ועמותת "אלאקצא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully