וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול באינסולין - לא רק לחולי סוכרת

נעמה טלמור

16.3.2009 / 15:14

במסגרת מחקר חדש יוצע אינסולין כטיפול מונע לבעלי רקע סוכרתי שטרם חלו. בקרב מבוגרים, מעל 20% מהאוכלוסייה חולים בסוכרת

במחקר ראשון מסוגו אשר יבוצע על ידי קופת חולים כללית יוצע לכלל המבוטחים טיפול מונע באינסולין בשלבים מוקדמים של אבחון המחלה. כך דווח היום (שני) בכנס בנושא "סוכרת בקהילה" שערכה הקופה.

"אנו הולכים לאתר אנשים שיש להם רקע סוכרתי ולהציע להם להתחיל טיפול באינסולין", אמר ד"ר ניקי ליברמן, ראש אגף רפואה בקהילה בקופת החולים. לדבריו, "המחקרים מראים שטיפול זה דוחה את המחלה בין שנה וחצי לשלוש שנים, כמו גם מפחית את הסיבוכים של אירועים חוזרים וניתוחי לב. כשאתה מתלבש על החולה ונותן לו את הטיפול המונע, אתה מאריך חיים".

המחקר יתפרש על פני עשר השנים הבאות ובקופ"ח כללית מתכוונים להדריך את הצוותים הרפואיים כיצד "להוריד התנגדויות" של חלק מהחולים לטיפול, כמו גם של הצוות הרפואי, שתתווסף לו אחריות המעקב אחר המטופלים.

"אני לא צריך תרופות"

סוכרת נמצאת במקום גבוה מאוד בין סיבות המוות במדינת ישראל, יחד עם סרטן, מחלות לב ואירועים מוחיים, וגורמת ל-6% מהתמותה בארץ. בקרב מבוגרים, מעל 20% מהאוכלוסייה חולים בסוכרת. ואילו באוכלוסיה מתחת לגיל 50, המחלה איננה נפוצה. בקרב האוכלוסייה הערבית התמותה מסוכרת גבוהה אף יותר – 9%. עקב כך, קיים הבדל ניכר בשיעורי התחלואה בין המחוזות השונים ברחבי הארץ. "המחוזות שיש בהם אוכלוסיה ערבית, שיעורי הסוכרת יהיו גבוהים בהרבה", אמר פרופסור גדי רנרט, מנהל המרכז הארצי לבקרת סרטן ומנהל המחלקה לאפידמיולוגיה בקופ"ח כללית.

"בכל חודש ישנם אלפיים מקרים חדשים של סוכרת ואלפיים פטירות של אנשים שיש להם אבחנה של סוכרת ברקע", אמר רנרט. "רק כ-50% מהאוכלוסייה לוקחים את התרופות לסוכרת במהלך כל השנה. הנתון החמור הוא ששליש מהמאובחנים כחולים אינם לוקחים את התרופות כנדרש".

ד"ר מרגלית גולדפרכט, מנהלת המחלקה לקידום איכות בקופ"ח כללית סיפרה: "לצערנו הרב אנו נתקלים בתפיסות של חולים שאומרים 'אם אני מרגיש טוב אני לא צריך תרופות', או 'תרופות זה כימי ולא כדאי' וגם בחולים שאומרים 'הסוכרת מאוזנת, אני לא צריך תרופות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully