וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום נוסף: חופי ת"א והרצליה נאסרו לרחצה

אייל דץ ונעמה טלמור

16.3.2009 / 12:40

שבוע אחרי שנפתרה בעיית הזרמת הביוב לנחל הירקון, עוד סכר קרס ושפכים רבים מוזרמים לים. משרד הבריאות: "האחריות מוטלת בידי הרשויות"

שוב זיהום, שוב איסור על רחצה בחופים: משרד הבריאות פרסם היום (שני) אזהרה לציבור לא להתרחץ בחופי תל אביב והרצליה בעקבות זרימת ביוב לים. רק בשבוע שעבר התיר משרד הבריאות לחזור ולהתרחץ בים, זאת לאחר שלמעלה משבועיים חופי תל אביב והרצליה היו סגורים לרחצה עקב זיהום כבד במים, שנגרם כתוצאה מהזרמת ביוב גולמי מאור יהודה.

הזרמת הביוב נבעה מתקלה בצינור הביוב המרכזי של אור יהודה ויישובי בקעת אונו. בשבוע שעבר הוקם סכר על ערוץ נחל האיילון וכתוצאה מכך הופסקה הזרמת הביוב למורד נחל איילון, לירקון ומשם לים. הלילה קרס סכר שתולים וכתוצאה מכך זרמו מי שפכים לתוך הירקון וזיהמו אותו לתוך אורכו, החל מנחל איילון ועד לירקון.

גורמים במשרד הבריאות אמרו לוואלה! חדשות כי על הרשויות המקומיות חלה האחריות לטפל במערכת הביוב במהלך השנה כולה ולמנוע אירועים מסוג זה. מנהל רשות נחל הירקון, דוויד פרגמנט הפנה גם הוא ביקורת על הרשויות ודרש כי האחראים על התקלה יתקנו אותה ללא דיחוי מיותר.

חבר הכנסת אופיר פינס (עבודה) אמר כי הטיפול החלמאי בשפכים שמזהמים את חופי תל אביב בפעם השלישית בתוך חודש וחצי מזכיר התנהלות של מדינת עולם שלישי. "הביוב שוב זורם באין מפריע והמניעה היא בגדר לאט מדי ומאוחר מדי. בכוונתי להעלות את המחדל המקומם השבוע במליאת הכנסת ולדרוש את תשובת השר להגנת הסביבה", אמר פינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully