וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניות למתקדמים

אייל דץ

16.3.2009 / 11:19

איך הפכנו מבני אדם לצרכנים? קורס חדש של המכללה החברתית כלכלית יעסוק בתרבות הצריכה על רקע המשבר הכלכלי

כל כלכלן מתחיל יודע שעוצמתה הפיננסית של מדינה נמדדת בכוח הרכישה של אזרחיה. בעולם הקפיטליסטי שבו אנו מתנהלים, רמת איכות החיים (כפי שנמדדת על ידי המדינה) היא נגזרת של כמות הכסף שאנו מבזבזים, גודל האוטו שלנו, מספר הפעמים שאנו טסים לחו"ל בשנה והצבע של כרטיס האשראי שלנו. התרסקות הכלכלה העולמית, מלבד העובדה שהיא גרמה לאנשים רבים לצמצם את סל הקניות השנתי שלהם, העלתה גם לדיון מחודש את הסוגיה של תרבות הצריכה: כיצד הפכו אנשי העולם המערבי מבני אדם לצרכנים, ומה ההשלכות הנלוות מכך על כדור הארץ.

על שאלות אלו ועוד רבות אחרות, ינסו בשבוע הקרוב לענות במכללה החברתית כלכלית (עמותה ללא מטרות רווח). קורס חדש, שיפתח ביום רביעי הקרוב ועונה לשם "אני קונה משמע אני קיים"?, ינסה לבחון במבט ביקורתי, על רקע המשבר הכלכלי העולמי, את תרבות הצריכה המאפיינת את החברה המערבית והשלכותיה.

הבנה של תרבות הצריכה מחייבת התעסקות סביב במספר צירים, ובהם יעסוק הקורס - החל מדיון במושגים מאקרו-כלכליים כגון סחר חופשי, קיימות וטביעת רגל אקולוגית, דרך בחינה ביקורתית של החלום האמריקאי על בית פרברים ומכונית גדולה ועד למבט על המצב בישראל והשלכותיו על חיי היום-יום שלנו.

בין המרצים בקורס: ח"כ וד"ר דב חנין, רוהן שניר, יו"ר הוועד המנהל של המכללה החברתית-כלכלית ומנהל החברה להגנת הטבע בחיפה, שי כהן, המנהל האקדמי של המכללה החברתית-כלכלית, ד"ר אפרים דוידי ועוד.

הקורס "אני קונה משמע אני קיים? מסע בעקבות תרבות הצריכה", ייפתח ב-18.3 ויתקיים בימי ד' בשעה 19:30 במרכז ביכורי העיתים, רח' הפטמן 6, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully