וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאם קפה

רותם דרוב

16.3.2009 / 10:51

מאור גלאם, הפך ליקיר המדור, הרבה לפני שרץ למיליון. רותם דרוב ישב על כוס קפה עם האיש שלא מפקיר מכונות מקולקלות בשטח

במסגרת מדור הפוטו קופי של וואלה! קפה, מגיעות אלינו המון תמונות קפה שצילמו גולשים ברחבי העולם (תמשיכו לשלוח, תמונות נפלאות). אחד מהם, הזוכה בתואר הגולש המתמיד, הקפיד לשלוח עוד ועוד תמונות, חלקן טובות, חלקן פחות. הטובות ביותר שלו זכו לזמן אוויר, עם ניסיון לתת צ'אנס גם לצלמים אחרים.

פתאום שמנו לב שהוא הפסיק לשלוח תמונות. חשבנו אולי התייאש, אולי סתם עסוק. אבל המייל הבא שהגיע, הבהיר לאן הוא נעלם: "אהלן חבר'ה, הייתי קצת עסוק, חזרתי מהמרוץ למיליון, אבל הנה עוד תמונה יפה של קפוצ'ינו שהכנתי".

מאור גלאם, הוא לא רק המתחרה החביב של "המרוץ למיליון" (והמועדף בהחלט על וואלה! קפה), שאוהב לכנות את עצמו בשם "קונג פו פנדה", הוא גם בחור רציני בכל מה שנוגע לקפה. על השיש במטבח ביתו שבאשדוד, ניצבים שתי מכונות קפה, מטחנת קפה וכמה סוגים של קפה נמס. בארון אחד מאופסנות חבילות של פולי קפה, בשני אוסף כוסות קפה.

"אני לא בריסטה מקצועי", הוא אומר, "לא עבדתי מעולם בבית קפה, את כל הידע שלי והניסיון רכשתי לבד מלימוד עצמי. ככה אני, אם אני נדלק על משהו אני נובר בנושא עד שאני חושב שאני יודע הכל. אני רק שנתיים בעניין ויש לי עוד הרבה ללמוד". לשאלה למה לא עבד מעולם בבית קפה, עונה גלאם "עזוב נו, לא יודע איך זה בתל אביב, אבל הרמה בארץ נמוכה, המון חבר'ה לא מקצועיים שיודעים להקציף חלב, להוציא אספרסו ולא יותר מזה, יש עוד הרבה ללמוד אבל למה אנחנו רק מדברים, אתה לא רוצה לשתות איזה קפוצ'ינו?"

עדיף שתגידו את האמת בפנים

מכונות הקפה של גלאם, אחת של המילטון והשניה של נסקפה, שפועלת על בסיס קפסולות, גלאם מעדיף אותן בטעמים שונים. מטחנת הקפה היא של חברת אורביט, "עלתה לי ממש זול, רק 150 שקלים", אומר גלאם, "האמת אני מופתע ממנה לטובה, יחסית לעובדה שמטחנת קפה משביעת רצון עולה בד"כ 800-1,500 שקלים".

אני גם נהנה לשפץ מכונות קפה. ברגע שמכונה מתחילה לדלוף או לעשות בעיות, אנשים רוצים לזרוק אותה. לא חבל? אני ישר לוקח אותן מפרק ומנקה מאבנית, מחליף גומיות אם צריך ומחזיר אותן למוטב. את המשופצות אני מעביר הלאה למי שרוצה. כבר תשע מכונות קפה עברו אצלי וכולן עובדות כמו שצריך בבתים של חברים", הוא אומר בעודו מוציא חלב מהמקרר.

"בדיוק קניתי חלב של טרה, מעולם לא ניסיתי להקציף אותו, תמיד אני עובד רק עם חלב של תנובה, מעניין מה יקרה. תאמר לי איפה משיגים את החלב הייעודי להקצפה שיש בבתי קפה? אולי אזמין ארגז מתנובה, מה אתה אומר?", הוא אומר ומוזג קפוצ'ינו מושלם, עם ענן סמיך ויפה של חלב.

לשאלתי באיזה בית קפה הוא נהנה לשתות קפה, עונה גלאם בהתנצלות "האמת, הכי אני אוהב לשתות בבית, אני שונא להציק למלצרים אבל אין ברירה, בבתי קפה או שמרתיחים את החלב עד מוות ואז הוא מאבד מטעמו, או ששורפים את הקפה, זה מייאש. אני גם נהנה להכין לחברים שלי, אשר, למשל (אשר דזנשווילי, שותפו למרוץ למיליון, ר.ד) אומר שאין כמו הקפה שלי, שמאז שהוא שותה אצלי, הוא מתבאס לשתות בבתי קפה. כולם מוזמנים אלי לכוס קפה, הדרישות שלי מעצמי הן כמובן הכי גבוהות. אין אצלי קפה שיוצא לא לפי הספר. אם מישהו שותה ולא טעים, לו עדיף שיגיד לי מאשר שישקר וישאיר את הכוס מלאה, חבל על הקפה".

מה הקטע עם אוסף הכוסות?

"יש לי שיגעון לכוסות קפה, חלק אני קונה, אבל את הרוב אני פשוט מבקש מבתי קפה שאני יושב בהם, האמת מאז שהתחילו לשדר את המרוץ למיליון זה נהפך לקשה יותר, פעם היו מפרגנים לי בכיף, עכשיו מסתכלים עלי במבט עקום וחושבים שמגיע לי הכל כי אני איזה סוג של סלב. זה ממש לא נכון, אני אשלם אם צריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully