וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "רמטכ"ל חמאס מנהל את המו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.3.2009 / 8:35

על פי הדיווח, אחמד ג'עברי הגיע לקהיר כדי לעמוד בראש השיחות לשחרור שליט. "הזרוע הפוליטית של חמאס מגלה גמישות, אך הזרוע הצבאית מפגינה נוקשות"

איתותים על עסקה קרבה? מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, הגיע לקהיר לפני ארבעה ימים כדי לעמוד בראש משלחת המשא ומתן הבלתי ישיר מול ישראל לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. כך דיווח הבוקר (שני) עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. לפי העיתון, זוהי הפעם הראשונה בחייו שג'עברי יוצא משטחי הרשות.

מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" סיפרו לעיתון כי במגעים לגיבוש עסקה הנערכים מזה שלושה ימים משתתפים מלבד ג'עברי גם בכירי חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר וניזאר עוודאללה. לדבריהם, המשלחות הפלסטינית והישראלית יושבות בחדרים נפרדים במלון בקהיר והמתווך המצרי עובר ביניהם כשבידיו דפים ומסמכים.

המקורות התייחסו להצעה הישראלית ואמרו כי ישראל הסכימה לשחרור יותר מ-300 אסירים מבין רשימת 450 האסירים שהגיש לה חמאס וכי היא הבהירה כי קיימים מספר שמות שהיא מסרבת בתוקף לשחררם. עוד דיווחו כי ישראל הציעה לשחרר אסירים זקנים ואסירים שנמצאים מעל 30 שנה בכלא וכי סירבה לשחרר אסירים שנטלו חלק ברצח יהודים רבים. בנוסף סירבה ישראל לשחרר אסירים ממזרח ירושלים ומערביי ישראל בטענה שהם אזרחי ישראל וכי לחמאס אין זכות לדרוש את שחרורם.

"הזרוע הפוליטית של חמאס גילתה גמישות מספקת אולם הזרוע הצבאית קיצונית ביותר", הוסיפו. לדבריהם, הזרוע הצבאית מתעקשת על כל השמות ברשימה של חמאס וכי היא מוכנה להמתין שנה נוספת עד שישראל תיענה לדרישותיה. המקורות העריכו כי אם ישראל תסכים לשחרר כ-400 אסירים מתוכם, תושג עסקה. ישראל, עוד דווח, מעוניינת לגרש כ-90 אסירים מתוכם אל מחוץ לשטחים.

המקורות ציינו כי מדובר בהזדמנות פז לגיבוש עסקה שיש לנצלה לפני שאהוד אולמרט יעזוב את משרד ראש הממשלה, זאת בעיקר משום שקיבל אור ירוק מבנימין נתניהו לבצע את העסקה. "מצרים רוצה להשיג הישג בנושא זה במקביל להישג שהיא רוצה להשיג בכל הנוגע לשיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות הנערכות בקהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully