וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטנים בינ"ל: "לחקור העימות ברצועת עזה"

16.3.2009 / 3:36

16 החוקרים פנו למזכ"ל האו"ם ודרשו לקדם חקירה בלתי תלויה של אירועי העימות האחרון בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה

קבוצה של שופטים, אנשי רוח וחוקרים בכירים מהקהילה הבינלאומית, פנתה הלילה (שני) למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, בדרישה לקדם חקירה בלתי תלויה כדי לבדוק האם במהלך העימות האחרון בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה, נעשו פשעי מלחמה.

במכתב שהעבירו 16 החותמים על הפנייה נאמר כי "יש לבצע חקירה מיידית, עצמאית והוגנת. לשני הצדדים המעורבים בסכסוך היו האשמות שדורשות תשובות". החותמים ובהם חתן פרס נובל הארכיבישוף דזמונד טוטו והתובע לשעבר בעימותים ביוגוסלביה ורואנדה, ריצ'רד גולדסטון, טוענים כי בעימות האחרון "עלו חשדות להפרות של חוקי מלחמה מצד שני הצדדים".

עוד מצוין במכתב כי "ההאשמות ההדדיות נוגעות להתנהגות ולפעילות של הצבא הישראלי ושל הקבוצות החמושות הפלסטיניות. חקירה בלתי תלויה תוכל לספק גם המלצות כיצד לפעול כנגד האחראים לפשעי מלחמה. ללא בדיקה יסודית ומציאת האחראים, לא ייתכן סוף לאלימות באזור".

בתחילת החודש פנתה אירן לאינטרפול (הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי) בבקשה לעצור 15 ישראלים, אותם היא מכנה "פושעי מלחמה". התובע הכללי בטהרן טען כי 15 הישראלים ביצעו את הפשעים במהלך מבצע "עופרת יצוקה". בשבוע שעבר דיווח האינטרפול כי אירן ביקשה לעצור 25 פקידים בכירים בממשל הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully