וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת הממשלה נדחתה, המו"מ על שליט נמשך

16.3.2009 / 1:05

ראש השב"כ ועופר דקל האריכו את שהותם בקהיר במאמץ אחרון לגבש עסקה לשחרור שליט. ישיבת הממשלה שתוכננה להתכנס הבוקר נדחתה ביממה

ישיבת הממשלה המיוחדת שהיתה אמורה להתכנס הבוקר (שני) כדי לדון בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט נדחתה ב-24 שעות. ראש השב"כ יובל דיסקין והשליח המיוחד עופר דקל האריכו את שהותם בקהיר, בירת מצרים וממשיכים במו"מ לגיבוש העסקה. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "אין כרגע שום סימן המצביע על תוצאה בכיוון כלשהו של המשא ומתן".

ראש הממשלה אולמרט הצהיר אתמול כי הנחה את דיסקין ודקל למצות המאמצים להשבת גלעד. בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר אולמרט כי "בשלוש השנים האחרונות עשינו מאמצים כבירים בשורה ארוכה, מסועפת ומורכבת של ערוצים סמויים שכל מטרתם היתה להשיב את גלעד". הוא ציין כי "עד היום עמדת החמאס היתה הרבה מעבר למה שהגורמים המתונים היו מוכנים לקבל".

למרות הדיווחים על ההתקדמות בשיחות לקראת גיבוש עסקה שליט, אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו אל עוביידה, כי חמאס לא קיבל הודעה רשמית על הסכמת ישראל לשחרור האסירים על פי רשימת הדרישות של ארגונו. אל עוביידה חזר ואמר כי חמאס אינו מתכוון להגמיש את עמדותיו בנושא.

על פי ידיעות שהגיעו מוקדם יותר ממקורות בקהיר, ישראל הסכימה לשחרר את כל 450 האסירים הפלסטינים שדורש חמאס בתמורה לשחרורו של שליט. כעת סובב הוויכוח סביב דרישתה של ישראל, לפיה חלק מהאסירים שישוחררו יגורשו לחו"ל וחלק אחר יחזור לרצועת עזה במקום לגדה המערבית. אל בעידה הדגיש בדבריו כי חמאס מתנגד לדרישות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully