וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה בבג"ץ: חוק האזרחות ימנע טרור

עדי שמחוביץ

15.3.2009 / 15:41

בג"ץ דן בתיקון שמונע איחוד משפחות ישראליות-פלסטיניות. ח"כ טיבי: "החוק רואה כל סיפור אהבה משני עברי הקו הירוק כמזימה נגד הציונות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

בג"ץ דן היום (ראשון) בהרכב מורחב של שבעה שופטים בארבע עתירות שהוגשו בעניין התיקון לחוק האזרחות המונע את הזכות לאיחוד משפחות בין ישראלים לבני זוגם הפלסטינים. העתירות, שהוגשו על ידי האגודה לזכויות האזרח, ארגון עדאלה, המוקד להגנת הפרט וחברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון (מרצ), דורשות את ביטול החוק שלטענתם פוגע בזכות לחיי משפחה ובזכות לשוויון.

עורכי הדין דן יקיר ועודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח טענו בדיון כי החוק מהווה ענישה קולקטיבית ומבסס מדיניות מפלה. ואילו זהבה גלאון הוסיפה כי אם בית המשפט לא יבטל את הוראת השעה, בחוק הישראלי תתקבע נורמה קבועה וגזענית שמפלה את זכותם של ערביי ישראל לחיי משפחה ושוויון.

עו"ד יוכי גנסין, המייצגת את המדינה, טענה בדיון כי התיקון לחוק נועד למנוע את התגברות הטרור וכי אין מדובר באיסור גורף. לדבריה, כל בקשה נבדקת לגופה. עו"ד אילן ציאון, מתנועת "גדר לחיים", שהצטרפה לדיון לצידה של המדינה, הסביר כי על פי נתונים שאספו בתנועה, ביטול החוק יגרום לרוב ערבי במדינת ישראל, תוך 60 שנה: "הטענה שלנו היא שהיום אמור להיות מוכרע גורל הציונות כולה. זאת מדינת העם היהודי. למדינת ישראל אין ברירה אלא לבצע את האי-שוויון הזה כביכול".

גאנא קעואר, בת 36 מנצרת, ומשפחתה, הם מנפגעי התיקון לחוק. קעואר נשואה משנת 1997 לתושב רמאללה בן 40. לזוג שלושה ילדים. בעלה של קעואר קיבל אישור שהייה בישראל אך מזה כמה שנים הוא אינו מקבל אישור עבודה. "אני רוצה משפחה נורמלית, שבעלי ייצא לעבודה ויחזור בערב הביתה", סיפרה קעואר לוואלה! חדשות. "בעלי רוצה למלא את המחויבות שלו כלפי המשפחה ולפרנס אותנו".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה כי "מדובר בחוק דמוגרפי ולא ביטחוני המתייחס אל כל סיפור אהבה-נישואין משני עברי הקו הירוק כאל מזימה נגד המדינה והציונות". החלטת בג"ץ בעניין תינתן בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully