וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו חייב להחליט - קדימה או הימין"

פנחס וולף

15.3.2009 / 12:29

ציפי לבני התייחסה לדיווחים אודות חידוש המגעים בין קדימה לליכוד. "בלי חזון שתי המדינות והמשך תהליך אנאפוליס לא תהיה עסקה"

"בלי חזון שתי המדינות והמשך תהליך אנאפוליס לא תהיה עסקה עם הליכוד", כך אמרה היום (ראשון) יו"ר קדימה ציפי לבני מחוץ לישיבת הממשלה. לדבריה, "זוהי בחירה בסיסית של ביבי אם הוא הולך עם הימין או איתנו. הליכה משותפת צריכה לבוא לידי ביטוי בשותפות שוויונית ובעניין המדיני". לבני הבהירה כי קדימה תצטרף לממשלה רק אם נתניהו ישתחרר מההבטות שמסר למפלגות הימין. "אם לא תהיה שותפות מהותית ורעיונית אין על מה לדבר", אמרה לבני.

זוהי התבטאותה הפומבית הראשונה של לבני בנושא לאחר שבסוך השבוע דווח כי הועברו מסרים בין קדימה לליכוד בניסיון של הרגע האחרון ליצור ממשלת אחדות. במסגרת המאמצים, נתניהו אף שוחח בחשאי עם לבני.

גורמים המקורבים למשא ומתן אמרו לוואלה! חדשות כי אם בקדימה יתעקשו על רוטציה, לא תקום ממשלת אחדות. בשבוע שעבר פורסם כי בקדימה ניסו לגבש הצעה יצירתית לביצוע רוטציה לא שוויונית בין נתניהו ללבני, על פיה נתניהו יכהן שלוש שנים כראש ממשלה ולבני תחליף אותו בשנה האחרונה.

לוואלה! חדשות נודע עוד כי יו"ר ההסתדרות עופר עיני מנסה לשכנע את בכירי העבודה להצטרף לממשלה, אולם גם הסיכויים לכך נמוכים.

יהדות התורה בועדת הכספים

בתוך כך, הסתיימה פגישת המשא ומתן בין הליכוד לבין יהדות התורה. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר לוואלה! חדשות כי מפלגתו דרשה לקבל לידיה את תיק הבינוי והשיכון ואת ראשות ועדת הכספים. בליכוד סירבו למסור לידי המפלגה החרדית את תיק השיכון והציעו להם במקומו את תיק הרווחה או את תיק הבריאות, אולם ביהדות התורה סירבו להצעה. עם זאת, נראה כי יהדות התורה אכן תקבל את ראשות ועדת הכספים.

בשעה זו נועד צוות המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד עם נציגי ישראל ביתנו. מאוחר יותר היום ייפגש הצוות עם נציגי הבית היהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully