וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "עסקת שליט - נצחון להתנגדות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2009 / 11:34

הזרוע הצבאית של הארגון מסרה כי הסכמתה של ישראל לתנאים של חמאס היא "כשלון של ישראל". לדבריהם, "אין תנופה במו"מ"

"ההצהרות של ישראל בדבר הסכמתה לתנאי חמאס בנוגע לעסקת שליט מהוות הוכחה להצלחה הגדולה של ההתנגדות הפלסטינית ולכישלון של ישראל לסיים את הפרשה באמצעים צבאיים", כך הודיעה היום (ראשון) הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. דובר הזרוע, אבו עוביידה, אמר עוד כי ישראל "יכולה הייתה לסיים את הפרשה תוך ימים ספורים לאחר חטיפת שליט אם הייתה משלמת את המחיר שדרש חמאס".

יחד עם זאת הבהיר אבו עוביידה כי עד כה לא קיבלה ישראל שום הודעה רשמית מישראל על כך שהיא מסכימה לשחרר 450 אסירים תמורת שליט ונענית לתנאיו של חמאס. "ישראל דרשה לגרש חלק מהאסירים אל מחוץ לפלסטין אולם סירבנו לכך", ציין. לדבריו, חמאס מתנגד לרעיון לגרש אסירים. "כל אסיר פלסטיני, יהיה אשר יהיה, ישוב למולדתו, לביתו ולילדיו. לא נסכים שנושא הגירוש יעלה מחדש לדיון".

"עד כה איננו יכולים לדבר על תנופה חדשה ואמיתית שעשויה לסיים במהרה את עסקת שליט", הוסיף אבו עוביידה שהדגיש כי ארגונו אינו מתכוון לוותר על תנאיו. "לא נוותר על שום תנאי בתמורה לשחרור שליט", ציין. מוקדם יותר מסרו מקורות פלסטינים המקורבים למשא ומתן לגיבוש עסקת שליט לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" כי "בשעות הקרובות צפויים להתפרסם דיווחים אודות פריצת דרך במגעים". עוד העריכו כי אם ממשלת ישראל תאשר מחר בישיבתה את העסקה, השלב הראשון והשני שלה עשויים להתבצע עוד השבוע.

ראש הממשלה אהוד אולמרט חזר הבוקר בישיבת הממשלה חזר על האולטימטום שהציב לחמאס ואמר כי הלילה ייסגר חלון ההזדמנויות הנוכחי לסגירת עסקה. "הנחתי את ראש השב"כ יובל דיסקין ואת עופר דקל למצות עד הערב את המאמצים להשבתו של גלעד", אמר אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully