וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את משתתפי כנס המאה

15.3.2009 / 9:17

אנה בלה דה-אראוחו, אדריכלית והיסטוריונית של האדריכלות תשתתף בדיון על פיתוח לצד שימור כחזון ארכיטקטוני לתל אביב

מהו החזון העתידי של העיר תל אביב יפו למאה השנים הקרובות? מה החידושים האורבנים שיחדרו לחיינו בשנים הבאות ומהן הנחות היסוד לפיהן צריך לתכנן את התפתחותה של תל אביב-יפו במאה הבאה? שאלות אלה יעמדו במרכזו של כנס בין לאומי "כנס המאה" שיפתח ב-1 באפריל במשכן לאמנויות הבמה ויהווה את יריית הפתיחה לחגיגות המאה של תל אביב-יפו.

מעל 300 משתתפים, מומחים ואישי ציבור מישראל ומכל רחבי העולם צפויים לקחת חלק בכנס שימשך יומיים, במסגרתו ייערכו מושבים בנושאי שימור מול פיתוח, בנייה ירוקה לעומת בנייה אפורה, זיהום אוויר ותחבורה, תכנון אסטרטגי, אתיקה סביבתית ועוד .

הכנס מחולק להאזנה לניסיונם של אחרים, Case Studies מאלה שעשו את זה בעולם כולל ערים גדולות ומרכזיות שהתמודדו עם אותן בעיות, מתכנני ערים, אדריכלים, מעצבים, אמנים, עיתונאים והוגי דעות. באמצעות מרצים אורחים מחו"ל, דיונים וויכוחים עם אנשי מפתח מקומיים הקשורים לנושא, יתפתח דיון על דרכה של תל אביב במאה הבאה.


לצד הכנס תתקיים תערוכה של 12 אוניברסיטאות מכל העולם, אשר התמודדו עם שאלות תכנוניות בתל-אביב העתידית. בית הספר עזריאלי לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ריכז את התערוכה, תחת הכותרת: מעיר גנים לעיר אקולוגית, תל אביב-יפו 2059 התערוכה תמוקם ברחבה של המשכן. ותהיה פתוחה לקהל הרחב למשך שבוע.

הכירו את אנה בלה דה-אראוחו שתיקח חלק בפאנל האדריכלי בכנס.

ארכיקטורה של המדע

אנה בלה דה-אראוחו, אדריכלית והיסטוריונית של האדריכלות, היא יועצת בנושאי מורשת בעיר לה הבר ופרופסורית בבית הספר לאדריכלות בנאנט (צרפת). אראוחו, שהשלימה את התואר בבית הספר לאדריכלות בננסי בשנת 2000, המשיכה את פעילויות המחקר שלה כהיסטוריונית וכמבקרת של ארכיטקטורה מודרנית.

בין השנים 2005 ל-2007 שימשה אנה בלה דה-אראוחו כאחראית ב-Cit'e de l'Architecture et de Patrimoine (המוזיאון הלאומי של צרפת לארכיטקטורה וערים) על מחקר של שרטוטים ארכיטקטוניים משנת 1850 ועד ימינו.

בין השנים 2007 ל-2008 היא ניהלה את הקידום והפיתוח של אחד מאתרי המורשת העולמית של אונסקו בצרפת: לה הבר, העיר שנבנתה מחדש על ידי אוגוסט פרה.

המחקר הנוכחי שלה מתמקד באוגוסט פרה, אחד מהאדריכלים הבולטים ביותר בצרפת במאה העשרים. עבודת התזה שלה בלה סורבון נקראה "הארכיטקטורה של המדע: מעבדות הוועדה לאנרגיה אטומטית בצרפת, שנבנו על-ידי אוגוסט פרה (1948 - 1953)".

במהלך 2009 תפרסם דה-אראוחו את התכתובת בין פרה למאהבת העיקשת שלו מארי דורמוי, וכן תיאור של תוכן ספריותיו, האדריכלית והפרטית.

* אנה בלה דה-אראוחו תשתתף בכנס בדיון בהיבט האדריכלי של תל אביב - פיתוח מול שימור, ב-1 באפריל בשעה 10:40.

  • עוד באותו נושא:
  • כנס המאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully