וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטה בערפל

15.3.2009 / 7:56

תערוכה חדשה במרכז הבאוהאוס בתל אביב, שופכת אור על יצירתה וסיפור חייה יוצא הדופן של לוטה כהן, חלוצת האדריכלות בישראל

לרגל חגיגות מאה שנה לתל-אביב, מרכז באוהאוס מציג תערוכה חדשה במרכז באוהאוס תל-אביב: "לוטה כהן – חלוצת האדריכלות בישראל".

לוטה כהן נולדה ב- 1893 בשארלוטנבורג שבגרמניה. איש לא יכול היה לחזות שיום אחד תהפוך ל"אדריכלית הראשונה בתחייה מחדש של הארכיטקטורה היהודית בארץ ישראל". כשלוטה כהן נרשמה ללימודים במוסד הטכנולוגי הגבוה בשארלוטנבורג בקיץ 1912, היא הייתה לסטודנטית הרביעית בפקולטה לארכיטקטורה. בהשפעת השקפותיה הציוניות, הפכה לחברה הנשית הראשונה ב"אגודת הסטודנטים היהודים של מוסד שארלוטנבורג" במאי 1912.

לוטה כהן היתה חלוצה הן כציונית והן כאישה ארכיטקטית. ללא כל ספק הביוגרפיה שלה נמנית בין הנשים יוצאות הדופן של המאה העשרים, כפי שמתגלה מחדש מסיפור חייה במקביל לעבודותיה האדריכליות. בגרמניה הפך שמה למוכר כיוון שהייתה לאישה הראשונה שהיתה חברה בארגון האדריכלים והמהנדסים בברלין. המשך חייה ועבודותיה הרבות נותרו עלומים בארץ הולדתה, בעקבות הגירתה המוקדמת מגרמניה לארץ ישראל. בארץ, לעומת זאת, היא נודעה בעיקר בשל שיתוף הפעולה שלה עם האדריכל ריכרד קאופמן בשנות העשרים. מעבודותיה הראשונות מוכרים מבני בית הספר החקלאי לבנות במושב נהלל ומהפרויקטים העצמאיים מוכר במיוחד "פנסיון קטה דן" לחוף ימה של תל-אביב.

רק כאשר ועדת המחקר הגרמנית-ישראלית הציבורית התעניינה בשורשים היהודיים-גרמניים של היסטוריית הבנייה הישראלית, צץ ועלה שמה של לוטה כהן מחדש, כמי שיצרה את ההיסטוריה המבנית של מדינת ישראל במשך למעלה מיובל.

התערוכה והקטלוג שופכים לראשונה אור על יצירתה האדריכלית של לוטה כהן בארץ ישראל, ובוחנים את מצבם העכשווי של המבנים השונים שבנתה כהן.

* התערוכה תוצג מה-26.3 עד ה-28.5 במרכז באוהאוס, רח' דיזנגוף 99, ת"א, שעות פתיחה : א'-ה' 10:00-19:30, שישי 10:00-14:30. הכניסה חופשית.

  • עוד באותו נושא:
  • באוהאוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully