וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל "ישתלט" על בית המריבה בחברון

יהושע בריינר

15.3.2009 / 0:01

הבית שפונה בהחלטת בג"ץ, יאוייש בחיילים לקראת פתיחת ציר לתנועת פלסטינים. המתנחלים: "זה מאוד מקומם שלא קיבלנו הודעה רשמית"

שלושה חודשים לאחר פינויו של "בית המריבה" בחברון, מתכנן צה"ל להציב במקום מספר חיילים במסגרת ההיערכות בגזרת איו"ש. לוואלה! חדשות נודע כי צה"ל מתכנן לאייש את הבית בחיילים, במסגרת ההכנות לפתיחת "ציר ציון" בחברון לתנועת כלי רכב פלסטינים. הבית צופה על ציר התנועה.

על פי התוכנית שנקבעה באוגדת איו"ש, החיילים יישהו בבית באופן קבוע ואף ילונו בו. במקביל, יקים צה"ל שלושה מחסומים לאורך הציר העובר מקריית ארבע ועד למערת המכפלה. בימים אלה מסיימים בפיקוד מרכז את ההכנות לפתיחת הציר, כולל מתן תעודות שיאפשרו תנועת פלסטינים במחסומים. פתיחת הציר והכניסה למבנה מתוכננת לחודש מאי.

אורית סטורק, מראשי היישוב היהודי בחברון, אמרה בתגובה: "ככה לא מתנהגים לשום בעל רכוש שרוצים להשתלט לו על הנכס. לא קיבלנו על כך שום הודעה רשמית בכתב מגורם כלשהו וזה מאוד מקומם. מן הראוי היה שכשבג"ץ אומר בעצמו שאנחנו ככל הנראה בעלי הנכס, יעבירו אלינו תגובה מסודרת ולא יתנהגו בצורה ברברית. מעבר לכך, ההחלטה לפתוח את 'ציר ציון' היא שיבוש מערכות, בעיקר ערב החלפת שלטון".

"מחטף של הצבא"

"בית המריבה" המכונה על ידי המתנחלים "בית השלום" ועל ידי מערכת הביטחון "הבית החום", פונה מיושביו בחודש דצמבר 2008 בעקבות החלטת בג"ץ. נכון לעכשיו נמצא הבית במחלוקת משפטית שההכרעה בה עומדת בפני בית המשפט המחוזי, כאשר על בעלותו טוענים אנשי היישוב היהודי בחברון ופלסטיני המתגורר בעיר.

פעיל הימין ברוך מרזל אמר בתגובה כי "לצערנו מעדיפים את מרקם החיים החיים של הערבים על עצם קיומם של יהודים. כניסת צה"ל ל'בית השלום' היא מחטף של בכירים בפיקוד מרכז, כשלצבא אין שום סמכות להשתמש בבניין שלא שייך לו. שוב הוכח שהטענות שלנו על חשיבותו האסטרטגית של הבית הן אמיתיות, זאת לאחר שלפני הפינוי שר הביטחון שלל את הטענות הללו".

מדובר צה"ל נמסר כי "בימים אלה התגבשה כוונה להציב באופן זמני כוח של חיילים ב'בית החום' בחברון. הצבת החיילים הינה במסגרת היערכות צה"ל בגזרה ולאור שינויים בהסדרי התנועה במקום. הודעה על כך נמסרה לגורמים הטוענים לזכויות בבית. יש להדגיש כי מדובר בתפיסה זמנית אשר אינה מיועדת להשפיע על הזכויות במבנה ועל הדיון המשפטי בין הטוענים לבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully