וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: זכותנו להתנגד לכיבוש בכל דרך אפשרית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.3.2009 / 13:07

בחמאס הגיבו על החלטת תשע מדינות לפעול לסיכול הברחת נשק לרצועת עזה. "המדיניות הבינלאומית הזו ניצבת נגד ההתנגדות הלגיטימית של עמנו"

בכיר חמאס וחבר הפרלמנט מטעם הארגון, מושיר אל-מסרי, אמר כי הסתייעותה של ישראל במדינות נוספות בעולם על מנת להפסיק את הברחת הנשק לרצועת עזה מהווה הוכחה חדשה לפשיטת הרגל שלה. לדבריו, כל הניסיונות של ישראל להפקיע מידי העם הפלסטיני את זכותו להתנגדות "ייכשלו אל מול רצון העם הפלסטיני".

אתמול החליטו ארצות הברית, קנדה ועוד שבע מדינות באירופה לשתף פעולה כדי לסכל הברחת נשק לרצועת עזה. נציגי המדינות, שנועדו בלונדון, סיכמו להחליף ביניהן מידע כדי לעצור, בין השאר, משלוחי נשק בדרך הים. עם זאת, דיפלומט בריטי בכיר הבהיר כי תשע המדינות יפעלו במגבלות החוק הבינלאומי. כך, למשל, ספינות מלחמה שלהן יוכלו לעשות חיפוש בכלי שיט חשודים ולתפוס משלוחי נשק, אך לא יוכלו להשתמש בכוח.

אל-מסרי הבהיר כי לפי החוק הבינלאומי לעם הפלסטיני יש זכות להתנגד לכיבוש. הוא תקף את נטייתם האוטומטית של ארצות הברית וחלק ממדינות אירופה לטובת ישראל וטען כי מדינות אלה אינן מבחינות בין הקורבן לתליין. "המדיניות הבינלאומית הזו ניצבת נגד ההתנגדות הלגיטימית של עמנו ובזכותו להגדרה עצמית והיא מהווה חטא בינלאומי שלא יביא ליציבות ולביטחון באזור".

אל-מסרי פנה לתשע המדינות ודרש מהן להעמיד לדין את פושעי המלחמה הישראלים ולמנוע מישראל להמשיך במלחמתה נגד העם הפלסטיני ברצועת עזה. לדבריו, כפי שעמים אחרים נאבקו להסיר את הכיבוש, כך גם עושה העם הפלסטיני. יש לציין כי המדינות האירופיות השותפות ליוזמה הן בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, הולנד, דנמרק ונורבגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully