וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: אם לא יושג פיוס, נקים ממשלה חדשה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.3.2009 / 10:48

יו"ר הרשות הפלסטינית חושש מכישלון שיחות הפיוס שמתנהלות בקהיר בין חמאס לפתח. אם אכן ייכשלו, יחזור סלאם פיאד להיות רה"מ

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט למנות ממשלה חדשה שתהיה מבוססת על הפלגים החברים באש"ף, ובראשם פתח, במקרה ששיחות הפיוס הנערכות מזה כמה ימים בקהיר ייכשלו. כך דיווחו הבוקר (שבת) מקורות פלסטינים בכירים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון.

לדבריהם, אבו מאזן חושש מאפשרות שהשיחות ייכשלו "בשל עקשנותו של חמאס בכל הנוגע להרכבת ממשלת אחדות שחייבת מצידה להיות מקובלת בעולם ולכבד הסכמים שנחתמו עם ישראל". המקורות מסרו כי אבו מאזן צפוי למנות גם הפעם את ד"ר סלאם פיאד לתפקיד ראש הממשלה החדשה, אם אכן תוקם. רק לפני שבוע התפטר פיאד מתפקידו כדי לסלול את הדרך להקמת ממשלת אחדות.

אתמול הגדיר אבו מאזן את שיחות הפיוס בין פתח לחמאס כמסובכות ומצריכות מאמצים וכוונות טובות. "איני רוצה לומר שישנם מכשולים וקשיים אולם ניתן לומר שהמשא ומתן הוא קשה ומצריך מאמץ, רצון, כוונות טובות ורצון אמיתי להתפייס", אמר. דובר חמאס פאוזי ברהום אמר אתמול כי בשל הקשיים מוקדם עדיין לדבר על תוצאות אולם הבהיר כי הצדדים עומדים בפני "הזדמנות אמיתית להתפייס". ברהום ציין כי עדיין קיימות מחלוקות סביב מספר נושאים, ובראשם נושא המעצרים הפוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully