וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: הסנקציות נגד אירן ילדותיות

13.3.2009 / 12:47

בעקבות הודעתו של נשיא ארצות הברית אמש כי הוא מאריך את הסנקציות נגד אירן בשנה נוספת אמר נשיא אירן כי "מדובר באקט ילדותי"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד התייחס היום (שישי) לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על מדינתו ואמר כי הן אקט "ילדותי". דבריו של נשיא אירן הגיעו בעקבות הודעתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמש כי הוא מאריך את הסנקציות נגד אירן בשנה נוספת. מהבית הלבן נמסר כי צעד זה נובע מהמשך היותה של אירן "איום יוצא דופן" על ארצות הברית.

הסנקציות אוסרות על חברות אמריקניות לסייע לטהרן לפתח את תעשיית הנפט במדינה, ומקפיאות את המסחר וההשקעות בין ארה"ב לאירן. חבילת ההגבלות נאכפה לראשונה בממשל קלינטון והורחבה על בסיס שנתי על ידי הממשלות שבאו לאחר מכן. עם זאת, ממשל אובמה הצהיר על כוונתו להזמין את טהרן לועידה בינלאומית בנושא אפגניסטן בהמשך החודש. גורמים אירנים אמרו כי ישקלו את ההזמנה.

בתוך כך, ראש המודיעין האמריקאי דניס בלייר הזהיר השבוע כי יהיה "קשה", כדבריו, לשכנע את אירן להפסיק את מירוץ החימוש הגרעין באמצעים דיפלומטיים. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בלייר אמר בפני ועדה של הסנאט שייתכן ואירן תתכופף בסוף בפני שילוב של "איומים בינלאומיים חמורים ומנגד שורה של תמריצים".

לפני כחודשיים הודיע הממשל החדש בוושינגטון כי הוא מוכן להידבר עם אירן "ללא תנאים מוקדמים" ולפעול לקראת פירוק הנשק הגרעיני. באתר הרשמי של הבית הלבן נכתב כי "ברק אובמה תומך בדיפלומטיה קשוחה וישירה עם אירן ללא תנאים מוקדמים". ממשל בוש התנה שיחות ישירות בין ארה"ב לאירן בהשעיית תוכנית העשרת האורנים של המדינה האיסלמית. אמירה זו ביטלה למעשה תנאי מוקדם זה, כחלק מהשינוי הבסיסי בעמדה הדיפלומטית של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully