וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר יואשם בתקיפת קטינים בעת פינוי מאחז

יהושע בריינר

13.3.2009 / 11:18

הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד סלמאן אבו עסלה החשוד כי בעת פינוי מאחז שבות עמי ב-2007 הטיח ראשו של קטין בקיר

הפרקליטות הודיעה כי תגיש כתב אישום כנגד שוטר שהיכה קטינים ששהו במאחז הבלתי חוקי שבות עמי לפני כשנה וחצי. בצעד יוצא דופן אישר גם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז חסינות לנערים ששהו במאחז בניגוד לחוק והיו עדים לאירוע.

על פי כתב האישום, במהלך פינוי המאחז באוקטובר 2007 היכה השוטר סלמאן אבו עסלה שני נערים כשאלה היו כבולים ברכב משטרתי. "במהלך הנסיעה סטר השוטר בפניו של הנער א' וכן היכה באגרופים מספר פעמים בבטנו של ש' בעודם כבולים ומבלי שהתעורר כל צורך באלימות כלפיהם".

"בשלב מסויים", מתואר בכתב האישום, "לקח אבו עסלה את א' מאחורי מכולה שהייתה באזור, הוריד את משקפי הראייה שלו, סטר לו בפניו והטיח את ראשו בקיר המכולה ללא שום סיבה. לאחר מכן לקח את ש' מאחורי המכולה האמורה, סטר לו ובעט בברכו". עוד באותו הערב הגישו שני הנערים תלונה במחלקה לחקירות שוטרים באמצעות עמותת 'חוננו' וארגון זכויות האדם ביש"ע.

בשל החשש לנקיטת אמצעים משפטיים כנגד עדי ראייה, פנה עורך דינם של השניים חיים כהן ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לאפשר לעדים לאירוע למסור עדות על האירוע זאת מבלי שינקטו נגדם הליכים משפטיים. בצעד חריג קיבל מזוז את הבקשה. במכתב החתום על ידי אחד מעוזריו של מזוז נכתב כי בקשת החסינות התקבלה, למעט אלו שנקטו באלימות, והדבר סלל את הדרך לכתב האישום. במקביל, הגיש עו"ד יעקב מנקין, הפועל מטעם ארגון זכויות האדם ביש"ע, תביעות נזיקין בשם שני הנערים בבית משפט השלום בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully