וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן לדרכו

חגי מירום

13.3.2009 / 9:49

המינוי המסתמן של יעקב נאמן לשר המשפטים הינו מהלך מבורך וראוי. חגי מירום מרגיע: נאמן לא יבצע רפורמות מרחיקות לכת בבית המשפט

מינויו של יעקב נאמן במקום דניאל פרידמן הינו מינוי ראוי ומכובד ביותר. מכל שרי הממשלה אשר עתידים לשרת בה מינויו של נאמן הינו מהמוצלחים שבהם, בעיקר מהמקצועיים שבהם. יעקב נאמן אינו "יותר פרידמן מפרידמן", כפי שחלק מעיתונאי היום מייחסים לו. נאמן יהיה יותר נאמן מנאמן.

המינוי הזה, אינו בא מתוך הכנסת והוא יהיה ככל הנראה הסנונית היחידה בממשלה הבאה מתוך המקצוע עליו מופקד משרד המשפטים. נאמן הוא פרופסור למשפטים אבל הוא גם עורך דין ובעלים של הגדול במשרדים לעריכת דין בישראל. רגליו של נאמן נטועות בקרקע המשפטית, בחוויית בתי המשפט, בהיכרות עם מידת היעילות של בתי המשפט, בידע רב בנושאים קונסטיטוציוניים ובהבנת הנקרא של שלטון ומשפט.

נאמן יוכל לשמש בגלל אופיו ומתינותו כדוברם של הסובלים שנים מקשיי גיור, של הממתינים לעשיית צדק בבית המשפט, כמייצגו של הצורך להפריד ככל שניתן את הדת מהמדינה וזאת דווקא בשל היותו חובש כיפה, איש מאמין ומקיים מצוות. הקול יהיה קול יעקב והידיים ידי נאמן.

יועץ אישי ממתן ומרכך

לא רק שר משפטים רוכש לו בנימין נתניהו, אלא, גם יועץ אישי ממתן ומרכך. סוג של מוציא ומביא לא רק בתחומים הפרסונאליים, אלא, גם בנושאי חברה וכלכלה, חוץ וביטחון, דת
וממשל. הפוחדים מרפורמות מרחיקות לכת ומפגיעה במעמדו של בית המשפט העליון ובתי המשפט האחרים, לא ימצאו מהלכים אלו בתקופתו של נאמן. האיש מתון, שקול ומהלך בזהירות.

גם מי שאינו נמנה על הימין בישראל, לרבות כותב שורות אלו, ימתין וייווכח כי יעקב נאמן אינו מבין הקיצוניים המדיניים. ידו לא תימנע מכתיבת הסכמים מדיניים ואמנות שלום. היו שניסו לעצרו מלכת, לחדול אותו מכהונתו כשר המשפטים, להעמידו לדין. כל אלה נכזבה תוחלתם. האיש נמצא נקי וישר והוא חזר וחוזר שוב כעת אל מרכז העשייה הלאומית. בתוך ממשלה שיהיו בה שרים קיצוניים למכביר, טוב שיכהן אדם שאינו חייב לחזר אחר בוחריו, שלא גייס כספים מתורמים בדרך למינויו, שלא נבחר במרכזי מפלגות, שיהיה מקצועי נטו .

סביר להניח שעוד יתעוררו מחלוקות באשר לתפיסת עולמו המשפטית, לא מן הנמנע שהאיש עוד ירגיז שרים ורוזנים ושופטים ועיתונאים... אבל יש משהו חשוב ומשמעותי בכך שנבחר לתפקיד שר המשפטים אדם אשר נאמנותו העיקרית היא לתפיסותיו ולדרכו.

*הכותב היה חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully