וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לסיכום: ליברמן יקבל 5 תיקים

13.3.2009 / 9:15

ישראל ביתנו תקבל ככל הנראה את תיקי החוץ, ביטחון הפנים, התשתיות, התיירות והקליטה. הערכה: לנדאו ימונה לשר לביטחון הפנים

המשא ומתן המתנהל בין מפלגות הליכוד וישראל ביתנו מתקרב לסיומו. על פי ההסכם המסתמן תקבל ישראל ביתנו את תיקי החוץ, ביטחון הפנים, התשתיות, התיירות ואת משרד קליטה. מפלגתו של ליברמן תקבל בנוסף, ככל הנראה, את תפקיד סגן שר החוץ, יו"ר ועדת חוקה ונציג בוועדה למינוי שופטים. כמו כן משרד המשפטים לא יועבר לישראל ביתנו. ככל הנראה ישמש יעקב נאמן כשר המשפטים מטעם הליכוד.

בפגישה שנמשכה כמעט שמונה שעות, חלה אתמול התקדמות משמעותית בתיאום העמדות בין שתי המפלגות בנושאים השונים. ככל הנראה הגיעו שתי המפלגות להסכמה בנושא הגיור ואילו בנוגע לברית הזוגיות יימשך הדיון בפגישה שתיערך ביום ראשון.

בחלוקת התיקים בתוך ישראל ביתנו, ליברמן יכהן כשר החוץ, והערכה היא שעוזי לנדאו, שיש לו זכות לקבל את התיק השני בחשיבותו, יקבל את המשרד לביטחון הפנים. לנדאו כיהן בעבר בתפקיד השר לביטחון הפנים בין השנים 2001-2003. יו"ר צוות המשא ומתן הקואליציוני של המפלגה, ח"כ סטס מיסז'ניקוב צפוי לקבל את תיק התשתיות ואילו יצחק אהרונוביץ ישוב ככל הנראה למשרד התיירות. כמו כן, מסתמן שסופה לנדבר תכהן כשרת הקליטה, ודני איילון, שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית, כנראה יהיה סגן שר החוץ. בראשות ועדת החוקה יעמוד ככל הנראה ח"כ דוד רותם, עורך דין במקצועו וחבר בצוות המשא ומתן הקואליציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully