וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש הסכמה לשחרור כל האסירים תמורת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.3.2009 / 7:30

לפי מקורות בקהיר, ישראל הסכימה לשחרר את כל 450 האסירים שחמאס דורש. על פי הדיווחים, "חלה התקדמות משמעותית בנוגע לגיבוש העסקה"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

ישראל הסכימה לשחרר את כל 450 האסירים הפלסטינים שדורש חמאס בתמורה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. כך מדווח הבוקר (שישי) עיתון "הארץ", על פי מקורות בקהיר. כעת סובב הוויכוח סביב דרישתה של ישראל, לפיה חלק מהאסירים שישוחררו יגורשו לחו"ל וחלק אחר יחזור לרצועת עזה במקום לגדה המערבית. חמאס מצידו מתנגד לדרישות הללו, וזאת על אף החשש בארגון שממשלה חדשה שתקום בישראל תהיה הרבה פחות נדיבה.

במקביל, מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" דיווחו היום לעיתון כוויתי על "התקדמות משמעותית שחלה בשלושת הימים האחרונים" בנוגע לגיבוש עסקת שליט. המקורות העריכו כי ניתן יהיה לגבש עסקה תוך שבועיים. הם מסרו כי ישראל הסכימה לשחרר את מרבית האסירים הפלסטינים אך ביקשה להסיר מהרשימה מספר שמות של אסירים.

המקורות הוסיפו כי ההתקדמות חלה בשל הגעתו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר למצרים לצורך המגעים לגיבוש העסקה. עוד דיווחו כי הצדדים צריכים עוד מספר ימים על מנת לגבש באופן סופי את הרשימה הסופית של האסירים שישוחררו. לטענתם, חמישים שמות של אסירי חמאס הושמטו מהרשימה.

אתמול מסר מקור בכיר בחמאס לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי ישראל הציעה לשחרר 210 אסירים מתוך רשימת 450 האסירים של חמאס ודרשה לגרש 90 מתוכם אל מחוץ לעזה ולגדה ועוד 30 תושבי הגדה לגרש לעזה. לדברי המקור, את שאר האסירים ברשימה סרבה ישראל לשחרר בטענה שהם "מסוכנים ואחראים ישירות על רצח ישראלים רבים". המקור הוסיף והבהיר כי חמאס דבק בתנאיו וכי "הוא אינו ממהר לשום מקום".

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הגיב אתמול לפרסומים אודות התקדמות במגעים לגיבוש עסקה לשחרור שליט באמרו כי "בשבועות האחרונים אין שום התקדמות במשא ומתן עם ישראל". לדבריו, אם תושג התקדמות שכזו, "כל העם הפלסטיני יעודכן על כך". אבו עוביידה האשים את ישראל בהכשלת המגעים לגיבוש עסקה "בכך שהיא אינה נענית לתנאי חמאס".

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully