וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן שחרר 45 אסירים של חמאס

ניר יהב

12.3.2009 / 23:02

מקורות פלסטינים דיווחו כי השחרור בוצע כמחווה של רצון טוב מצד אבו מאזן על רקע ההתקדמות בשיחות הפיוס בין הפלגים הפלסטינים

מנגנוני הביטחון בגדה המערבית הכפופים ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שחררו 45 אנשי חמאס ממעצר. כך דיווחו מקורות פלסטינים המקורבים לחמאס לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לפי הדיווח, השחרור בוצע כמחווה של רצון טוב מצד אבו מאזן על רקע שיחות הפיוס בין הפלגים הפלסטינים שנערכות בקהיר.

עוד לפני פתיחת שיחות הפיוס בקהיר, שחררו פתח וחמאס באופן הדדי עצורים שנעצרו בעימותים בין השניים. למרות ההתקדמות שהושגה בשיחות ועל אף האווירה החיובית השוררת בהן, טוענים מקורות פלסטינים כי ייקח עוד זמן עד שיושגו הבנות בכל הנושאים. ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן נפגש הערב עם ראש המשלחת מטעם פתח, אבו עלא, קודם לכן נפגש סלימאן עם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק. בפגישה דנו הצדדים בגיבוש ממשלת אחדות.

בתוך כך, בכיר חמאס איסמעיל רדוואן אמר בראיון לרשת "אל-ערבייה" כי הנושא המרכזי שמולו מתמודדות הוועדות בדיונים בקהיר הוא נושא העצורים. בנוסף, ציין כי קיימים עדיין מכשולים בדיונים להקמת ממשלת אחדות פלסטינית. שגריר הרשות הפלסטינית בקהיר, נביל עמרו, אמר כי ראש הממשלה המתפטר, סלאם פיאד, הוא המועמד הראוי לכהן גם בממשלת האחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully