וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו לא יחדש את השיחות עם סוריה"

12.3.2009 / 20:51

יועצו המדיני לשעבר של נתניהו והמועמד לתפקיד היועץ לביטחון לאומי בממשלה החדשה, אמר כי השיחות עם הפלסטינים חשובות יותר

בנימין נתניהו לא צפוי לחדש את שיחות השלום עם סוריה לאור הדרישות הטריטוריאליות שלה ותמיכתה באירן, כך אמר היום (חמישי) עוזי ארד, יועצו המדיני לשעבר של נתניהו והמועמד לתפקיד היועץ לביטחון לאומי בממשלה החדשה, בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס". לדברי ארד, בראש סדר העדיפויות של הממשל החדש בישראל יעמוד המשא ומתן עם הפלסטינים לעומת שיחות השלום עם סוריה.

"אף אדם שפוי לא ישקול לסגור עסקה עם סוריה, שלא לדבר על הפשרות להן רמז ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אם זו תמשיך לתמוך באירן. שיחות עם סוריה רק יקרבו אלינו את אירן וזה לא נורמלי", אמר ארד.

ארד הודה כי אינו חוזה שינוי בעמדת הליכוד כלפי הגולן. "גם ראשי ממשלה קודמים מהליכוד התנו משא ומתן עם סוריה בהמשך החזקת הגולן מסיבות אסטרטגיות, הגנה על מקורות מים וכדומה. איש לא היה מוכן לסגת מהגולן במלואו", הוסיף. לדברי ארד, פשרות כגון החכרת הגולן לישראל על ידי סוריה או שליטה מחודשת של סוריה על כמה כפרים דרוזים הן חלק מאסטרטגיה יצירתית חדשה, אך קלושה.

ארד העריך כי נתניהו יתמקד בשיפור הכלכלה הפלסטינית והביטחון בגדה המערבית ופחות בסוגיית סוריה. "נתניהו לא יראה מכנה משותף בין האסטרטגיה הישראלית והפשרה לה מוכנה סוריה", אמר. "נתניהו סבור שיגרוף התקדמות גדולה יותר במסלול הפלסטיני", הוסיף. ארד לא התרגש גם מהאפשרות שהממשל האמריקאי החדש יפעיל לחץ על ממשלת נתניהו בנושא סוריה. "הבדלים קיימים גם בין ידידים. לחץ הוא לא מדיניות מקובלת בין בעלות ברית", אמר.

בנושא חמאס, ביטל ארד את הקריאות לשקול מחדש את סירובה של ישראל לדון עם ארגון הטרור עד שזה ישנה מדיניותו. "מדיניות חמאס היא קיצונית, עוינת ושוללת את זכות ישראל להתקיים. חמאס משתייך למחנה אל קאעדה והטליבן, כולם ארגונים בלתי מתפשרים. מה אנו יכולים לעשות בנידון?" לטענת ארד, הדבר הטוב ביותר אותו יכול לעשות המערב כדי לקדם את השלום במזרח התיכון הוא להביא לביטול התוכנית הגרעינית של אירן.

"ככל שאירן תתחזק, כך היא תתקרב יותר ויותר לפיתוח נשק גרעיני והאיום על העולם המתון יגבר. לפיכך, הדבר החשוב ביותר הוא לעצור תחילה את אירן ורק אחר כך לפעול לקראת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully