וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה נלחם למען הנשים

טלי גולדשטין

12.3.2009 / 19:55

לרגל ציון חודש ההיסטוריה הנשית, הורה נשיא ארה"ב על הקמת פאנל מיוחד שיבדוק ויפקח על סוגיות הקשורות לנשים, לרבות שוויון מגדרי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הקים פאנל מיוחד שייעץ לו בסוגיות שונות הקשורות לנשים. כשאשתו מישל לצידו, חתם הנשיא אתמול (רביעי) על הצו המורה על הקמת ועדה בין-מפלגתית שמטרתה לסייע לסוכנויות הממשלה והמשרדים השונים לשתף פעולה בדרכים המבטיחות כי נשים מקבלות הזדמנויות שוות לגברים.

"אני חותם על צו זה לא רק בתור נשיא, כי אם בתור בן, נכד, בעל ואב. כשגדלתי צפיתי באמי עובדת ומממנת את לימודיה כדי לעזור לאחרים. ראיתי אותה נאבקת כדי לגדל לבדה אותי ואת אחותי, דואגת כיצד לשלם את החשבונות וכיצד תצליח לגדל אותנו כמו שצריך", אמר אובמה במהלך אירוע החתימה.

אובמה הזכיר בנאומו של דוברת בית הנבחרים ננסי פלוסי וקרא לה דוגמה ומופת לנשים הנאבקות לנתץ מכשולים ולהתגבר על מגבלות. לדבריו, הוא חש גאווה להיות חלק מקמפיין היסטורי עם מועמדת היסטורית שכיום מכונה "גברתי מזכירת המדינה".

לכבוד מיליארד נשים

אובמה הוסיף כי הפאנל הוקם כאות כבוד לכל הנשים שקדמו לו, כגון סבתו, שעבדה כסגנית נשיא בנק אך לא זכתה לקידום בגין מגדרה. לדבריו, המאבק לשוויון מגדרי רחוק מלהסתיים. "כיום, עלינו להמשיך קדימה, להבטיח שבפני בנותינו ונכדותינו לא יעמדו מכשולים בדרך להישגים, שיעמדו בפניהן הזדמנויות שלא היו פתוחות בפני אמותיהן וסבותיהן בעבר", אמר אובמה.

עוד הוסיף הנשיא כי החוויות שחווה עם הנשים בחייו משקפות את האתגרים העומדים בפני כל הנשים. "ראיתי את מישל, המשענת של משפחת אובמה, מנווטת בין עבודה להורות עם חן וכישרון. אך ראיתי גם כיצד זה קרע אותה מפבנים, כיצד לפעמים כשהיתה עם הבנות, היא דאגה לעבודה ונהפוך הוא".

אובמה מינה את ואלרי ג'רט – אם חד הורית – לעמוד בראש הפאנל. טינה צ'ן, עוזרת הבית הלבן, תהיה אחראית על ההתנהלות היומיומית של הפאנל. "הוועדה תבחן את כל התוכניות ברמה הפדרלית הקשורות לנשים. נבטיח שכל תוכנית ותוכנית תסייע ותתמוך בנשים", אמרה ג'רט בראיון לרשת NBC. ארגוני זכויות נשים בירכו על הקמת הפאנל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully