וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי: "לעודד הגירת ערבים מישראל"

פנחס וולף

12.3.2009 / 17:20

הח"כ החדש מהאיחוד הלאומי ממשיך להביע עמדות קיצוניות נגד ערביי ישראל. "צריך למצוא לערבים מקום שיוכלו להזדהות איתו"

"יש מגמה גדולה וחשובה של הגירת ערבים מהארץ, וצריך להגדיר אותה כיעד" – כך אמר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) בראיון שיתפרסם מחר (שישי) בעיתון "מקור ראשון". בן ארי הוסיף כי, "לא יכולה להיות פה מדינה דו לאומית. ההמנון עם 'נפש יהודי הומייה' הוא לא המנונם והדגל לא דגלם. צריך למצוא מקום שיוכלו להזדהות איתו, להיבלע בו ולהשפיע בו מבחינה לאומית. מי שירצה להישאר כאן נאמן למדינה, נחבק אותו חיבוק חם".

בן ארי הוסיף בראיון כי הוא ממשיך דרכו של הרב מאיר כהנא, וכי הוא מזדהה עם הרעיון של ליברמן "אין נאמנות, אין אזרחות". אלא שהוא העלה ספקות באשר לסיכויים שליברמן יממש את הבטחתו. "מה שמעניין את ליברמן כרגע זה להפוך לאתרוג של השמאל, לתמוך בשתי מדינות לשני עמים ולפנות את ישוב מגוריו – נוקדים", הוא קובע, "אם הוא לא יפעל למען העניין, אני אפעל".

בשבועת האחרונים, מאז הכנסת נבחרה, בן ארי ניסה לברור היטב את מילותיו. האיחוד הלאומי רוצה לקבל תיק מסוים בממשלה ההולכת ונבנית, והדבר האחרון שהוא צריך זה שבן ארי יאמר משפט שישמע קיצוני מידי ובאבחת הרגע ירחיק מיו"ר המפלגה, ח"כ יעקב כץ, את הסיכוי לעמוד בראש משרד שיסייע להתנחלויות.

אלא שנראה כי בראיון לעיתון "מקור ראשון", עיתון בעל אוריינטציה ימנית מובהקת, חזר בן ארי לדבר ללא מגבלות על עמדותיו המדויקות. בראיון, בן ארי הודיע כי הוא יפעל לחוקק חוק שיאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית על פי ההלכה. היום, חל איסור מוחלט על יהודי להתפלל בהר.

"טיבי הוא אויב ומרגל"

מעבר לחקיקה, הסביר בן ארי, יהיו תחומים ש"חשובה בהם האמירה. למשל, היחס לאחמד טיבי". לדבריו "איתי, הכהניסט, יש בעיה וצריך לשקול אם מותר או אסור לדבר. אבל הוא, שהיה יועץ של הארכי-רוצח ערפאת, חביב הקהל. הוא אויב, מרגל ורוצה לחסל אותי. הוא אומר בגלוי שחוק השבות, שמגדיר את המדינה כיהודית, הוא חוק אנכרוניסטי".

רדא ג'אבר, עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ אחמד טיבי מסר בתגובה: "ח"כ טיבי אינו מגיב ואינו מתייחס לכהניסט בן ארי. לגבינו הוא אוויר. הוא בעיה בעיקר של החברה ממנה יצא".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, מסר בתגובה לדברי בן ארי, כי "לא לקח אפילו שבועיים למרצע הטרנספריסטי-כהניסטי לצאת מהשק, ואלו האנשים שנתניהו מעוניין לצרף לקואליציה. בעיקרון אני מתנגד לעידוד הגירה מכל סוג שהוא, אבל אנשים כמוהו מעוררים בי מחשבת סטארט-אפ לעידוד הגירה של גורמים גזעניים וקנאים מסוגו של הנ"ל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully